تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
3

تصمیم خبرساز لژیونر فوتبال ایران

  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۳۲
تصمیم خبرساز لژیونر فوتبال ایران
احتمال خداحافظی لژیونر ملی پوش فوتبال ایران از تیم ملی با توجه به اتفاقات اخیر وجود دارد.

به گزارش نگین شمال به نقل از همشهری آنلاین چند سال قبل بود که سامان قدوس در دوراهی انتخاب ایران یا سوئد قرار داشت.

هافبکی که در اوسترسوند و زیر نظر گراهام پاتر- سرمربی سابق چلسی – به بازیکنی مهم تبدیل شده و حتی بعد از درخشش مقابل آرسنال در لیگ اروپا مورد تمجید آرسن ونگر قرار گرفت. از همان زمان بود که تلاش کارلوس کی‌روش آغاز شد تا قدوس را متقاعد به بازی برای ایران کند. هر چند سامان به تیم ملی سوئد دعوت شده و چند بازی دوستانه نیز برای زردها انجام داده بود.

با این حال چون قدوس در دیداری رسمی پیراهن سوئد را نپوشیده بود، تلاش‌ها نتیجه داد و سامان با وعده‌هایی که کی‌روش داده بود و البته مشورت با خانواده‌اش تصمیم گرفت ایران را انتخاب کند. ابتدا تصور بر این بود که قدوس در تیم ملی نقشی کلیدی را برعهده می‌گیرد و به بازیکنی مهم تبدیل می‌شود. بخصوص که سبک بازی او و نیاز تیم ملی به یک بازیگردان باعث شده بود تا همه منتظر درخشش سامان و همچنین حضور همیشگی او در ترکیب کی‌روش باشند.

اوضاع سامان در تیم ملی اما برخلاف پیش‌بینی‌ها بر وفق مراد نبود. او در جام جهانی ۲۰۱۸ تنها ۲۹ دقیقه در زمین حضور داشت و موقعیتی برای عرض اندام پیدا نکرد. کی‌روش با توجه به سبک دفاعی تیم ملی و البته استفاده از بازیکنان فیزیکی، خیلی به قدوس روی خوش نشان نداد و حتی در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۹ هم از این بازیکن تکنیکی چندان استفاده نکرد. جام جهانی ۲۰۲۲ را هم که از یاد نبرده‌ایم. کی‌روش تنها در نیمه دوم بازی با امریکا قدوس را وارد ترکیب تیم ملی کرد و فقط ۴۵ دقیقه حضور به‌نام سامان ثبت شد.

نکته اما این است که کی‌روش در پیام‌های خصوصی که برای قدوس می‌فرستاد، همیشه به او آماده‌باش می‌داد تا در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد. با این حال گفته می‌شود بعد از شکست ایران مقابل امریکا و یکی دو موقعیتی که سامان از دست داد، او مورد انتقاد کی‌روش قرار گرفته و بخشی از تقصیرات شکست گردن او افتاده است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که قدوس در تیم ملی آنچنان مورد حمایت قرار نگرفته و با توجه به اینکه خیلی اهل مصاحبه و جنجال هم نیست، نتوانسته به چیزی که لیاقتش را داشته، برسد.

قدوس از زمانی که پیراهن تیم ملی ایران را پوشیده، ۳۳ بار در ترکیب قرار گرفته و روی هم ۱۴۴۳ دقیقه در زمین بوده. یعنی به طور میانگین و به ازای هر بازی ۴۳ دقیقه که نمی‌تواند آمار مناسبی برای او باشد. همین آمار نشان می‌دهد که در تیم ملی چندان به قدوس بها داده نشده و او خیلی مورد توجه قرار نگرفته. او در این مدت دو گل هم وارد دروازه پاناما و یمن کرده است.

سامان این فصل در برنتفورد ۱۲ بازی انجام داده و همه‌اش به‌عنوان بازیکن جانشین بوده. او ۱۰۲ دقیقه در زمین حضور داشته و البته گلی به ثمر نرسانده و پاس گلی هم نداده. قدوس احتمالاً آخرین فصل حضور در برنتفورد را سپری می‌کند و در تابستان راهی تیم جدیدی خواهد شد. با این حال و قبل از پایان همکاری با برنتفورد یک شایعه جدی هم درباره سامان وجود دارد؛ شایعه خداحافظی او از تیم ملی ایران. قدوس در اردوی فروردین ماه تیم ملی شرکت نکرد و بعید است خرداد ماه هم راهی ایران شود. او قصد دارد تمرکز خود را روی بازی‌های باشگاهی بگذارد و در ۲۹ سالگی فقط در یک جبهه بجنگد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=9706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.