تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
3

بی مهری در مسکن مهر با نامهربانی پیمانکاران

  • ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
بی مهری در مسکن مهر با نامهربانی پیمانکاران

بعد از چند سال انتظار و دوندگی، انگارهمه دغدغه‌های این چند سال به پایان رسید. تماسی که منتظرش بودم گرفته شد اقای .. لطفا برای تحویل واحد مسکن مهرتان مراجعه کنید. چندین سال منتظریک سر پناه بودن طاقت را از ادم می‌گیرد، این را همه افرادی که در مسکن مهر ثبت نام کردند درک می‌کنند […]

بعد از چند سال انتظار و دوندگی، انگارهمه دغدغه‌های این چند سال به پایان رسید. تماسی که منتظرش بودم گرفته شد اقای .. لطفا برای تحویل واحد مسکن مهرتان مراجعه کنید.

چندین سال منتظریک سر پناه بودن طاقت را از ادم می‌گیرد، این را همه افرادی که در مسکن مهر ثبت نام کردند درک می‌کنند که هر سال به امید اینکه امسال سال اخر مستاجر نشینی است خود را دلگرم می‌کردم و، اما خبری از تحویل واحد نبود.

بعد از تماس، با تمام شوق و ذوق فردا را مرخصی گرفتم تا ساعت ۷ صبح در مسکن مهر پردیس باشم. افرادی که در مسکن مهر ثبت نام کردند گذرشان به شرکت عمران مسکن مهر پردیس افتاده که چقدر شلوغ است و برای یک امضا باید چقدر دوندگی کرد. حتی کرونا هم نتوانسته از حجم زیاد متقاضیان بکاهد. متقاضیانی که برای دریافت یک جواب ساعت‌ها منتظر می‌ماندند تا شاید یک نفر به سوال ان‌ها پاسخ دهد.
اگر چه کرونا از حجم زیاد متقاضی نکاسته، اما اینجا برای یک امضا باید چند روزی دوندگی کنید. برای جمع اوری امضا‌ها که همه در عرض یکساعت می‌توانست انجام شود، اما چند روزی به طول انجامید سرانجام به مرحله اخر دریافت فرم برای تحویل واحد مسکن مهررسیدم بعد از دریافت نامه تحویل واحد و هماهنگی با پیمانکار برای تحویل واحد به انجا رفتم.
به فاز ۸ رسیدم ساختمان‌ها تکمیل شده بود و فقط خیابان‌ها و کوچه‌ها هنوز خاک د اشتند تا رسیدن به واحدم با خود گفتم دیگر نیازی به دوندگی نداری نفسی کشیدم و گفتم تمام شد کلید را می‌گیرم و اماده برای اثاث کشی! اما حالا سروکارت با پیمانکاراست واحدی که باید تحویل داده شود هنوز تکمیل نشده یک ماهی فرصت می‌خواهد برای تکمیل البته این فرصت‌ها هر هفته تمدید می‌شود و در اخر واحد براساس تکمیل چک لیست‌ها تحویل متقاضی نمی‌شود.
بی مهری در مسکن مهر با تخلفات پیمانکاران
اصل ماجرا از اینجا شروع می‌شود پیمانکار برای تحویل اصرار دارد که قبل از دیدن واحد لیست‌ها را امضا کنید و به شما می‌قبولاند که بسیاری از تعهداتی که در چک لیست است از تعهد پیمانکار خارج شده و اگر بخواهید منتظر این تعهد باشید زمان زیادی طول می‌کشید تا واحد به دستتان برسد.
با هر ترفندی لیست را امضا می‌کنید و برای تحویل واحد به ساختمان می‌روید از پارکینگ و حیاط پر از سنگ، خاک و پله‌های شکسته گذشتیم و حالا نوبت به واحد رسید اگر چه از قبل شنیده بودم که از مسکن مهر نباید انتظار بنای با کیفیت را داشت، اما تعهداتی که درلیست بود را امضا کردم هیچ کدام اجرایی نشد و در پاسخ می‌گفتند که بزودی برطرف می‌شود.
این تنها یک پیمانکار از چندین پیمانکار شرکت عمران شهر جدید پردیس بود پیمانکارانی که حتی از شرکت عمران هم حساب نمی‌برندو بدون هیچ ترسی کار خود را انجام می‌دهند و می‌گویند همینی که هست!
بی مهری در مسکن مهر با نامهربانی پیمانکاران
این فقط داستان تحویل یکی از ۲۵ هزار واحد مسکن مهرپردیس است که قرار است تا پایان سال تحویل متقاضیان دهند.
پیمانکاران دیگر زوری بالای سر ندارند و، چون نفس‌های متقاضیان برای دوندگی دیگر قد نمی‌کشد، ترجیح می‌دهند واحد را با نواقص تحویل بگیرند.
شرکت عمران شهر جدید پردیس همان پیمانکارانی که زیرگوشش کار می‌کنند را رصد می‌کند؟ بعد از این همه مدت چرا باید پیمانکاران برای خود قوانین جدید برای تحویل وضع کنند؟
باتوجه به اینکه قرار است مسکن ملی در شهر پردیس ساخته شود ایا نباید نظارتی بر پیمانکاران صورت گیرد؟ و پیمانکارانی که وظایف خود را در مسکن مهر به خوبی انجام نداده اند چرا باید در طرح اقدام ملی مشارکت کنند و ملاک انتخاب پیمانکار در پردیس چیست؟
مسئولان شهر جدید پردیس چرا نظارتی برروی پیمانکاران خود ندارند و نمی‌دانند درزمان تحویل واحد‌ها چه می‌گذرد.
لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.