تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
2

بهره برداری از هزار و ۳۶۰ طرح در هفته دولت در گیلان

  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
بهره برداری از هزار و ۳۶۰ طرح در هفته دولت در گیلان
استاندار گیلان گفت: در هفته دولت هزار و ۳۶۰ طرح عمرانی – توسعه‌ای با اعتباری بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

اسدالله عباسی در آستانه هفته دولت و در نشست با خبرنگاران گیلان با اشاره به بهره برداری از هزار و ۳۶۰ طرح عمرانی و توسعه‌ ای در گیلان همزمان با هفته دولت افزود : علاوه بر این ، طرح‌های ملی و بزرگ دیگری هم امسال در گیلان به بهره برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه برای رفع آلودگی رودخانه‌های زرجوب، گوهررود و تالاب بندرانزلی اقدامات مناسبی صورت گرفته است برای حذف آلودگی آن‌ها در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.
استاندار با اشاره به منبع آلودگی‌ها در گیلان افزود: محل دفن زباله در سراوان رشت یکی از منابع آلوده کننده محیط زیست بود که بهسازی این محل در حال انجام است و در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دکتر عباسی زندان لاکان رشت را از دیگر منابع آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود عنوان کرد و گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب زندان لاکان به بهره برداری رسید و این منبع آلودگی از بین رفت.
وی با بیان اینکه ساماندهی فاضلاب شهر صنعتی ۲۰ درصد و تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر نیز حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطر نشان کرد: بر این اساس رفع تمام منابع آلودگی‌های رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت و تالاب انزلی با سرعت در حال انجام است.

استاندار گیلان با اشاره معضل زباله در گیلان و با تأکید بر تفکیک زباله از مبدا گفت: ۸۵۰ روستا در گیلان به عنوان روستای سبز شناخته می‌شود و زباله در این روستا‌ها به درستی مدیریت می‌شود.
استاندار گیلان در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه سلامت و با بیان اینکه در تلاشیم تا رشت بیمارستان جامع داشته باشد افزود: در حال حاضر با کمبود تخت بیمارستانی در گیلان روبرو هستیم.
استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه زمین برای ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در این استان آماده شده است افزود: حدود هفت هزار متقاضی برای دریافت مسکن ثبت‌نام کرده اند.
وی گفت: ۲ هزار و ۶۴ واحد مسکونی آماده و واگذار شده‌است و یک هزار و ۳۲۱ واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن و ۶۱۰ واحد توسط راه و شهرسازی هفته دولت در قالب پروژه روستایی، مهر و محرومان در گیلان به بهره برداری خواهد رسید.
آقای عباسی در ارتباط با موضوع مسکن خبرنگاران در گیلان هم گفت: از ۲۴۰ واحد نهضت ملی مسکن، ۶۰ واحد برای خبرنگاران در نظر گرفته شده که نیاز است تا افراد واجد شرایط معرفی شوند.
استاندار در بخش دیگری از سخنانش به کاهش نرخ بیکاری در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نرخ بیکاری در گیلان ۶.۱ درصد است که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی مشارکت اقتصادی در گیلان را ۴۷.۲ درصد و بیشتر از میانگین کشوری و نرخ تورم در استان را نیز ۴۵ درصد و کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد.
استاندار گیلان در ادامه از خبرنگاران خواست تا عملکرد مدیران را زیر نظر داشته باشند و پاسخگویی مسئولان را از وظایف مهم آن‌ها دانست.
وی همچنین با اشاره به قیمت غیر واقعی برنج در گیلان هم گفت: وظیفه دولت حمایت از تولید و تنظیم بازار است و پیش بینی می‌شود این محصول تا ۲ ماه دیگر قیمت واقعی خود را پیدا کند.
در ادامه این مراسم از خانواده برخی خبرنگاران فقید و جمعی از خبرنگاران پیشکسوت تجلیل شد

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=11875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.