تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
2

برگزاری پنجمین همایش ملی سالمندی «دکتر حکیم‌زاده» در گیلان

  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
برگزاری پنجمین همایش ملی سالمندی «دکتر حکیم‌زاده» در گیلان
پنجمین همایش ملی سالمندی «دکتر حکیم‌زاده» با موضوعات آموزش اقدامات پیشگیرانه از آسیب، اختلالات ارتوپدیک، نورولوژیک، قلبی عروقی، سیستم تنفسی، کف و لگن، روماتولوژی و پوکی استخوان در سالمندان در رشت آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، سالمندی در جهان به مقطع بالای ۶۰ سال اشاره دارد و بنابراین بخش پایانی چرخهٔ حیات انسان است.
 افراد سالمند توانایی تجدید قوای محدودی دارند و بیش از دیگر بزرگسالان در معرض بیماری، سندرومها و کسالت هستند از این رو اقدامات آموزشی و بهداشتی در کنار مداخلات درمانی و توانبخشی بسیار حائز اهمیت است.
در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و به اذعان کارشناسان جمعیت، سرعت دو و سه برابر شدن جمعیت سالمندی در کشور نگران کننده است.
 پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰ ایران  حداقل سه برابر جمعیت فعلی سالمند داشته باشد و این آمار نگران کننده می طلبد آمادگی ها در نگهداری، حمایت، درمان و خدمات توانبخشی به این جمعیت قابل توجه، بیشتر شود.
صبح امروز همایش ملی سالمندی «دکتر حکیم‌زاده» با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، فیزیوتراپیست احمد موذن زاده رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، اعضای هیئت علمی و اساتید، متولیان این حوزه و دیگر مدعوین در سالن همایش مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت به مدت دو روز آغاز به کار کرد.
آموزش اقدامات پیشگیرانه از آسیب، اختلالات ارتوپدیک، نورولوژیک، قلبی عروقی، سیستم تنفسی، کف و لگن، روماتولوژی و پوکی استخوان در سالمندان با محوریت تکنولوژی های نوین در بازتوانی و فیزیوتراپی سالمندان از جمله محورهای قابل گفت وگو و تبادل نظر اساتید در پنل های تخصص از این همایش خواهد بود.
گفتنی است، بیشترین سهم سالمندی در کشور مربوط به استان گیلان و کمترین سهم سالمندی مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و توجه به بهداشت سالمندان و حمایت از انها در کنار توجه به موضوع جوانی جمیعت وفرزندآوری راهبردی اساسی کشور در پنجره فرصت است.
لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.