تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
2

برگزاری مزایده ۴۵ معدن در گیلان

  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
برگزاری مزایده ۴۵ معدن در گیلان
مدیر کل صمت گیلان: برای افزایش بهره برداری از معادن، مزایده ۴۵ معدن در گیلان برگزار شد

مدیرکل صمت گیلان در نشست شورای معادن بر بهره برداری قانونی معدن تاکید کرد و گفت: برداشت ذخایر معدنی باید در چهارچوب قانون و کاملا اصولی و کارشناسی باشد.

تیمور پورحیدری افزود: مزایده ۴۵ معدن برای پویایی بیشتر بخش معادن گیلان برگزار شد که ۱۶ مورد آن درخواست اکتشافی، ۱۲ مورد پروانه اکتشاف، یک فقره گواهی کشف و همچنین ۱۶ فقره پروانه بهره برداری معدن بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان؛ سلب صلاحیت از بهره برداران معدنی بدون فعالیت اثربخش را از موارد قابل طرح در شورای معادن بیان کرد و گفت: لازم است برداشت و بهره برداری معادن به صورت مستمر و تحت نظارت مسئولان فنی و کاملا اصولی و کارشناسی باشد تا مشمول ماده ۵۴ قانون معادن و سلب صلاحیت نشوند.

وی هشدار داد: هر معدنی که توانایی فعالیت مناسب را نداشته باشد پس از اخطار لازم از ید اختیار بهره بردار خارج می‌شود و بر اساس قانون برای واگذاری به بهره‌بردار جدید به مزایده گذاشته می‌شود و در این خصوص هیچ مماشاتی نمی‌شود.

دبیر شورای معادن استان بر بازنگری فعالیت‌های معدنی تاکید کرد و گفت: همه فعالیت‌های معدنی به صورت مرتب در حال رصد و پایش است و هر معدنی که روال قانونی را به درستی رعایت نکند، سلب صلاحیت خواهد شد

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=6226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.