تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

بررسی نحوه پرداخت بدهی‌ سندیکای کاخانجات چای

  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۵۵
بررسی نحوه پرداخت بدهی‌ سندیکای کاخانجات چای
روند انتقال بدهی سندیکا‌ی کارخانجات چای به بانک ملی امروز در نشستی با حضور استاندار بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار در این نشست با تبیین ابعاد مختلف بدهی برجای مانده‌ی دوران اصلاح ساختار چای سندیکای کارخانجات چای به بانک ملی بر لزوم پیگیری مجدانه‌ی مشکلات اعضای این سندیکا و کارخانجات چای استان تاکید کرد و به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ماموریت داد با برپایی نشست‌های کارشناسانه ، درخواست اعضای سندیکای کارخانجات چای را با هدف انتقال دین آنان به بانک ملی را پیگیری نماید.

دکتر اسدالله عباسی همچنین رسیدگی به دغدغه‌های چایکاران و کارخانجات چای را موجب رونق تولید و فرآوری این محصول در راستای کاهش نیاز کشور به واردات دانست و تاکید کرد: دولت در همین راستا امسال نرخ خرید برگ سبز چای از کشاورزان را ۵۲ تا ۶۲ درصد افزایش داده تا حمایت‌های لازم از صنعت چای کشور به عمل آورد.

رییس سازمان چای هم در این نشست با بیان اینکه سندیکای کارخانجات و اتحادیه های چایکاران شمال کشور بالغ بر هزار میلیارد تومان به بانک ملی بدهکارند که معادل این بدهی و حتی بیشتر تحت نظارت این بانک چای از سنوات گذشته چای تحویل داده اند ، گفت : بخشی از این چای‌های تحویلی قیمت گذاری نشده و روند تسویه با بانک را با مانع مواجه کرده است.

حبیب جهانساز این بدهی اعضای سندیکای کارخانجات و چایکاران چای استان را مربوط به ۲۰ سال گذشته دانست و اضافه کرد: بدهی برجای مانده از این دوران مربوط به دوران اصلاح ساختار چای است که در قالب یک نشست ۳ جانبه‌ی اعضای سندیکا، سازمان چای و بانک ملی قابل پیگیری و حل و فصل است.

در ادامه‌ی این نشست رییس سندیکای کارخانجات و نمایندگان چایکاران گیلان هم نکته نظرات خود را برای برون رفع از مشکلات موجود با بانک ملی و تسریع در روند انتقال بدهی آنان به این بانک را بیان کردند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=9951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.