تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
3
در اجرای دستور رئیس جمهور؛ عزم جدی مدیران شهرستان تالش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی

بازدید سرپرست فرمانداری تالش از پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی

  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
بازدید سرپرست فرمانداری تالش از پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی
سرپرست فرمانداری تالش در بازدید از پروژه های در دست اجرای شهرستان گفت : اجرای پروژه های عمرانی توسط دستگاه های اجرایی، مطابق با نیازمندی های شهرستان و با هدف رفع مشکلات مناطق مختلف شهرستان، برنامه ریزی، پیگیری و اجرایی می گردد.

به گزارش نگین شمال ، صبح روز (شنبه ۱۴۰۲/۶/۱۱) «فرامرز مرجانی» سرپرست فرمانداری تالش با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار کرگانرود، نماینده شرکت زیر ساخت استان گیلان، مدیر امور منابع آب شهرستان، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آستارا، شوراها و دهیاران منطقه از پروژه های عمرانی در دست اجرای شهرستان بازدید کرد.

سرپرست فرمانداری تالش در بازدید از پل آبنمای بیست متری شهر تالش عنوان کرد: با توجه به عدم اجرای پل امید (بیست متری) در سال های گذشته و فرصت سوزی های انجام شده در این خصوص، پل آبنما بواسطه سیلاب های اخیر رودخانه کرگانرود، دچار آبشستگی کف شده بود و ایستایی پل با خطرات جدی مواجه شده بود.

وی افزود : در اجرای مصوبات ستاد بحران شهرستان، برای تثبیت و پایایی پل آبنما با رایزنی های انجام شده با آب منطقه ای استان و اخذ مجوز بند ز تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، عملیاتی همچون احداث شیب شکن جهت کنترل شیب و سرعت آب رودخانه به همراه احداث گوشواره در قالب طرح اضطراری حفاظت پایاب پل آبنما اجرا شد که با اجرای پروژه تا زمان احداث پل امید، پل آبنمای بیست متری تثبیت شد.

فرامرز مرجانی در بازدید از پروژه ساماندهی و اجرای دیواره گابیونی در روستای پی سرای بخش مرکزی بیان داشت: بر اثر سیلاب سال های ۹۷ و ۹۹ سردهنه ها و راه دسترسی اراضی کشاورزی تخریب و پل دسترسی روستاهای ترک محله به پی سرا با آسیب جدی مواجه شده بود. با پیگیری های انجام شده و اخذ مجوز بند ز تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، پروژه توسط پیمانکار آب منطقه ای استان در دست اجرا است و هدف از اجرای این پروژه  کاهش خطر سیلاب های سالانه،جلوگیری از آبشستگی پل و حفاظت از اراضی زراعی و حفاظت از انهار و جاده دسترسی کشاورزان می باشد.

سرپرست فرمانداری در ادامه بازدید، از پروژه اجرای دیواره حفاظتی پایین دست پل اصلی شهر لیسار افزود: جاری شدن سیلاب راه دسترسی به روستاهای پایین دست را تهدید می کرد با اخذ مجوز بند ز تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، پروژه دیواره حفاظتی توسط پیمانکار آب منطقه ای آغاز شده است.

وی همچنین ضمن بازدید از پروژه های احداث دیواره های حفاظتی در رودخانه خطبه سرا محدوده روستای چوبان محله بخش کرگانرود از پارک کودک و زمین ورزشی روستا که توسط آب منطقه به دهیاری جهت رفاه حال روستاییان عزیز و برای استفاده ورزشی و تفریحی واگذار شده است بازدید کرد.

لازم به ذکر است در ادامه بازدید های  سرپرست فرمانداری، از محل کارگاه شرکت ایران پل پیمانکار پروژه عملیات تکمیلی لیسار -تالش – پونل واقع در بخش کرگانرود بازدید کرد.

سرپرست فرمانداری تالش از اجرای پروژه روکش آسفالت جاده ترانزیتی تالش آستارا در محدوده روستای داوان بخش کرگانرود که توسط شرکت توسعه و زیر ساخت استان گیلان به پیمانکاری شرکت ایران پل درحال انجام است بازدید کرد.

گفتنی است با پیگیری های انجام شده توسط استاندار محترم گیلان، نماینده محترم حوزه انتخابیه طوالش و مدیران استانی و شهرستانی پروژه عملیات تکمیلی و رفع نواقص بزرگراه لیسار -تالش – پونل توسط پیمانکار شرکت توسعه و زیر ساخت استان با اعتبار اولیه بالغ بر ۲۴۷ میلیارد تومان از سال ۱۴۰۲ آغاز گردیده است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.