تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
4

ایران بهانه را از دست آژانس گرفت

  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
ایران بهانه را از دست آژانس گرفت
حسین کنعانی‌مقدم گفت: سفر اخیر آقای گروسی به ایران مثبت بود و هم بحث بردن پرونده ایران به شورای حکام و صدور قطعنامه علیه ایران را منتفی کرد و هم بزرگ‌ترین لطمه را به صهیونیست‌ها وارد آورد.

سفر اخیر رافائل گروسی به ایران دارای پیام مهمی بود؛ اینکه غربی‌ها فهمیده‌اند نمی‌توانند با زبان زور با ایران سخن بگویند و تنها راه رفع مشکلات مذاکره است.

حسین کنعانی‌مقدم، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، گفت: «به نظر من سفر اخیر آقای گروسی به ایران مثبت بود. اولا بحث بردن پرونده ایران به شورای حکام و صدور قطعنامه علیه ایران منتفی شد و ثانیا بزرگ‌ترین لطمه به صهیونیست‌ها وارد آمد. توهین‌های نتانیاهو به گروسی نشان می‌دهد که صهونیست‌ها از رسیدن به هدفشان ناامید شده‌اند و عصبانی‌اند».

او ادامه داد: «ایران با تدبیری که به خرج داد یعنی اجازه بازرسی‌ها البته با نظارت خود ایران، بهانه را از دست آژانس گرفت. این گام مهمی بود برای رفع موانع برجام. حالا آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند چه کار کنند و اکنون توپ در زمین آمریکایی‌هاست».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «اثر مثبت دیگر توافق ایران با گروسی را در بازار ارز می‌شود مشاهده کرد. به محض اینکه توافقی به دست آمد قیمت‌ها کاهش یافت که نشان می‌دهد امید رفع تحریم‌ها زنده شده است».

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: «اگر لابی‌های صهیونیست‌ها بگذارد، ممکن است بار دیگر مذاکرات آغاز شود. به هر حال صهیونیست‌ها بارها اعلام کرده‌اند که با هسته‌ای شدن ایران مخالف‌اند و واقعیت این است که هسته‌ای شدن ایران به معنای مرگ صهونیست‌هاست. آنها برای جلوگیری از فعالیت‌های هسته‌ای ایران از هر امکاناتی استفاده می‌کنند؛ از لابی با مقامات اروپایی و آمریکایی گرفته تا حمایت از اپوزیسیون  خرج‌کردن پول‌های آنچنانی».

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=8873

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.