تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
2
در جریان حضور هیئت عالی مسئولان گیلان در روسیه ؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین المللی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دانشگاه دولتی آستراخان روسیه

  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین المللی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دانشگاه دولتی آستراخان روسیه
دانشگاه دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان با امضای تفاهم‌نامه همکاری، توافق کردند تا در راستای ایجاد، گسترش، توسعه و تقویت روابط بین طرفین بر اساس اشکال مختلف همکاری نموده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ در جریان حضور هیئت عالی از مسئولان استان گیلان در روسیه، به همت مدیریت امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، در راستای توسعه دیپلماسی منطقه‌ای، صبح امروز-،چهارشنبه، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دانشگاه دولتی آستراخان روسیه به‌منظور آغاز همکاری‌های آموزشی و علمی به امضا رسید.
در جریان امضای این تفاهم‌نامه که دکتر اسدالله عباسی- استاندار گیلان حضور میدانی داشت و همچنین، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان  نیز در یک ارتباط تصویری دوسویه حضور داشتند، دانشگاه‌های دولتی روسیه و علوم پزشکی گیلان توافق کردند تا در راستای ایجاد، گسترش، توسعه و تقویت روابط بین طرفین بر اساس اشکال مختلف همکاری نموده و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
این تفاهم‌نامه در ابعاد تبادل علمی و کارآموزی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در تمامی سطوح، اجرای فعالیت‌های مشترک تحقیق و توسعه به‌روز، تبادل داده‌های تحقیقاتی و دسترسی به مراکز علمی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی طرفین، انتشار مشترک مقالات، گزارش‌ها و سایر مقالات پژوهشی هیئت‌علمی، تمامی دانشجویان و دانشجویان دکتری در نشریات طرفین، سازمان‌دهی و برگزاری سمپوزیوم‌ها، کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌های پژوهشی، میزگرد، کنفرانس‌های تلفنی و غیره، نظارت علمی، مشاوره و بحث در خصوص پایان‌نامه‌های دکتری و سایر داوطلبان مدارک تحصیلی، توسعه و اجرای برنامه‌های آموزشی مشــترک (برنامه‌های دانشگاهی مشترک)، ازجمله مدرک دوگانه (Double degree)، سازمان‌دهی برنامه‌های آموزشی پیشرفته و بازآموزی حرفه‌ای برای کادر آموزشی و سایر زمینه‌های همکاری موردتوافق طرفین، خواهد بود.
دکتر اسدالله عباسی – استاندار گیلان در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، با اشاره به آغاز همکاری‌های تجاری و حمل‌ونقلی بین گیلان و آستراخان، اظهار کرد: گیلان علاوه بر توسعه همکاری‌های زیرساختی و حمل‌ونقل ترکیبی در حوزه آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و  علمی نیز می‌تواند با آستراخان روسیه همکاری کند.
ایگور الکساندرویچ آلکسیف- رئیس دانشگاه دولتی آستراخان روسیه نیز  با اشاره به پیشینه همکاری آستراخان با  استان گیلان، تصریح کرد؛ استان گیلان و آستراخان سال‌های متمادی در بسیاری از زمینه‌ها همکاری‌های دوجانبه دارند و این همکاری‌ها از این پس در حوزه علمی و آموزشی نیز، از سر گرفته خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه افق‌های روشن گسترده‌ای در راستای توسعه فعالیت‌های آموزشی دو دانشگاه گیلان و آستراخان گشوده خواهد شد، افزود؛  تلاش ما این است تا فعالیت‌های علمی، کنفرانس‌های علمی و عملی، میزگردها و همچنین جذب دانشجو، استاد و انتقال تجربیات در چارچوب مفاد تفاهم‌نامه برقرار شود.
دکتر افشین شفقی- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه در سالن اجلاس حوزه دانشگاه با اشاره به تراز قابل‌قبول دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خاطرنشان کرد ؛ دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای ۴۰ سال سابقه و رتبه آن در رنکینگ تایمز، ۸۰۰ است.
وی با اشاره به استعدادهای آموزشی و تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت؛ حدود ۶ هزار دانشجو و ۵۰۰ استاد در این دانشگاه حضور دارند و فعالیت‌های آموزشی را در هشت دانشکده، دنبال می‌کنند.
دکتر ایمان علیزاده- مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با ابراز خرسندی از حضور هیئت گیلانی در این رویداد بزرگ بین المللی، اظهار کرد؛ انعقاد تفاهم نامه های این چنینی می تواند در توسعه آموزش حوزه علوم پزشکی مثمر ثمر باشد و تبادل علم و دانش در حوزه بین الملل را میسر سازد.
گفتنی است؛ در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری، رئیس دفتر ریاست دانشگاه، مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، حضور داشتند.
لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.