018e8aed64","lang":0,"debug":0}
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
4

امسال مجبور به جدا کردن بخش بیماران آنفولانزا شدیم / تعداد بیماران آنفولانزا در حال حاضر کمتر شده است

  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
امسال مجبور به جدا کردن بخش بیماران آنفولانزا شدیم / تعداد بیماران آنفولانزا در حال حاضر کمتر شده است

سیده مریم فلاح چای در گفت‌وگو با خبرنگار با مردم, در رابطه با تمهیدات انجام‌شده برای پیشگیری و درمان آنفولانزا در این بیمارستان عنوان کرد: هرساله تعدادی واکسن آنفولانزا جهت استفاده پرسنل از طریق مرکز بهداشت در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد که متأسفانه امسال به دلیل کمبود واکسن (فقط ۲۳ عدد) و با توجه به […]

سیده مریم فلاح چای در گفت‌وگو با خبرنگار با مردم, در رابطه با تمهیدات انجام‌شده برای پیشگیری و درمان آنفولانزا در این بیمارستان عنوان کرد: هرساله تعدادی واکسن آنفولانزا جهت استفاده پرسنل از طریق مرکز بهداشت در اختیار بیمارستان قرار می‌گیرد که متأسفانه امسال به دلیل کمبود واکسن (فقط ۲۳ عدد) و با توجه به اولویت بخش‌ها به پرسنل شد.

وی افزود: مجدداً تعداد ۴۰ واکسن درخواست داده‌شده که هنوز به دست ما نرسیده است.

فلاح چای خاطرنشان کرد: امسال مانند سال ۹۴ بیماری آنفلوانزا شیوع زیادی پیدا کرد و مجبور به جدا کردن بخش بیماران آنفولانزا شدیم.

مدیر بیمارستان پیروز ادامه داد: تعداد بیماران آنفولانزا در حال حاضر کمتر شده است ولی ممکن است پیک دوم بیماری در راه باشد.

وی گفت: بیمارستان پیروز لاهیجان برای پیش‌گیری و درمان آنفولانزا اقدام به پخش برنامه‌های آموزشی از طریق تلویزیون‌های لابی بیمارستان و همچنین پخش تراکت در سطح بیمارستان کرد ولی این آموزش‌ها باید توسط رسانه‌ها در سطح رسانه‌های مختلف پخش شود.

فلاح چای در رابطه با بخش مخصوص آنفولانزا در بیمارستان پیروز لاهیجان نیز تصریح کرد: با توجه به حجم گسترده شیوع آنفلوانزا اورژانس بیمارستان، واقعاً قادر به جوابگویی همه بیماران و بستری کردن آن‌ها نبود، بنابراین جلسه‌ای با ریاست بیمارستان، رئیس گروه بخش داخلی و تعدادی از پزشکان و سرپرستاران برگزار شد که طی این جلسه تصمیم بران شد یک بخش در بیمارستان جدا شود که مخصوص بیماران آنفولانزا باشد که با اجرایی شدن این طرح، ورود و خروج همراهان بیماران به بخش کمتر شد و بیماران مبتلابه آنفولانزا در محیط ایزوله قرار گرفتند و انتشار ویروس به بیماران دیگر و همراهانشان کمتر شد.

وی ادامه داد: از تاریخ ۱۴ آذر که این بخش افتتاح شد، وسایل حفاظت فردی در اختیار پرستاران قرار گرفت تا پرستاران بتوانند به‌صورت ایزوله کار کنند.

مدیر بیمارستان پیروز گفت: تمام بیماران آنفولانزا بعد از انجام ویزیت‌های داخلی، در سرویس پزشکان عفونی قرار گرفتند و پزشکان عفونی هرروز، بیماران را ویزیت می‌نمایند و داروهای مخصوص بیماران صرفاً با تشخیص پزشکان عفونی تجویز می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دستور معاونت درمان در آی سی یو بیمارستان، اتاق ایزوله عفونی نیز تعبیه شد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.