تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
1

افزایش ۴۰نماینده به نمایندگان مجلس از ۱۴ استان

  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
افزایش ۴۰نماینده به نمایندگان مجلس از ۱۴ استان
عضو کمیسیون شوراهای مجلس از اتمام بررسی طرح تغییر حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نماینگان در این کمیسیون خبر داد.

حسین محمد صالحی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان ، گفت: کار بررسی بر روی این طرح در کمیسیون شوراها به اتمام رسیده و گزارش در این باره تدوین و آماده ارائه به هیئت رئیسه است.

وی افزود: اما برخی از نمایندگان نسبت به این موضوع اعتراض دارند، گفت: قرار شد تا یک بررسی مجدد در این باره انجام شود تا نقطه نظرات آنها نیز مد نظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس ادامه داد: قرار شد بود تا نمایندگانی که معترض هستند در مجامع استانی خود به جمع‌بندی برسند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده، برای مثال قرار شد تا بر اساس جمعیت و وسعت یک نماینه به استانی اضافه شود و مجمع تصمیم می‌گیرد که این نماینده به فلان شهرستان استان اضافه شود اما نماینه شهرستانی دیگر درخواست اضافه شدن آن نماینده را به حوزه انتخابیه خود دارد.

محمدصالحی با بیان اینکه قرار شد تا گزارش نهایی مجامع استانی را اخذ کرده و به یک جمع‌بندی نهایی برسیم، گفت: تا کنون با این طرح تقریبا به ۱۴ استان نماینده اضافه می‌شود و مابقی استان‌ها تغییری ندارند، برای مثال در استان اصفهانی تغییر وجود ندارد.

طبق اصل ۶۴ قانون اساسی هر ده سال، با در نظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آنها حداکثر بیست نفر نماینده می‌تواند به تعداد نمایندگان اضافه شود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=10807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.