0ea7104a16","lang":0,"debug":0}
تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
3
فرماندار لاهیجان:

استقبال خوب شهروندان لاهیجانی از یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند

  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
استقبال خوب شهروندان لاهیجانی از یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند
پتانسیل ها و زیرساخت های فرهنگی  لازم در این شهرستان محیا است تا این جشنواره در بعد بین المللی در شهر لاهیجان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار نگین شمال از لاهیجان، «فرهاد براتی» در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند که شامگاه یکشنبه(۲ مرداد) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد، ضمن قدردانی و خداقوت به دست اندرکاران جشنواره، گفت: تلاش‌های شبانه روزی دست اندرکاران موجب شد تا با  اجراهای خوب علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، استقبال خوب شهروندان را به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان لاهیجان با بیان اینکه تئاتر خیابانی مقوله بسیار به منحصر به فردی است، تصریح کرد: جایگاه تئاتر با شاخصه های خاص خود تعریف می شود و از آنجایی که برگرفته از بطن جامعه است تاثیرات خاصی را بر گروه هدف خود و مخاطبان برجای خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: از این هنر می توان در راستای بهره مندی از بسیاری مسائل اجتماعی استفاده کرد و امروز اگر در حوزه پسماند و حقوق شهروندی مشکلاتی وجود دارد به وسیله اینگونه تئاترهای خیابانی می توان اثر مستقیم بر مخاطب ایجاد کرد.

براتی  با اشاره به اینکه تاثیر تئاتر خیابانی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: لاهیجان پایتخت چای ایران و همچنین پایتخت گردشگری جهان اسلام  است و پتانسیل ها و زیرساخت های فرهنگی لازم در این شهرستان مهیا است و امیدواریم شرایطی فراهم شود این جشنواره در بعد بین المللی در شهر لاهیجان برگزار شود.

گفتنی است، یازدهمین جشنواره‌ تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به دبیری شهردار لاهیجان با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان، مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان  با بیش از ۸۰ اجرا در هفت نقطه شهر لاهیجان برگزار شد

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=6480

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.