تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
2

اختصاص اعتبار به شهرداران فعال در مدیریت پسماند گیلان

  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۶
اختصاص اعتبار به شهرداران فعال در مدیریت پسماند گیلان
استاندار گیلان: کمیته تخصیص اعتبارات استان به شهرداران فعال که در حوزه پسماند هزینه کرده‌اند، اعتبار پرداخت می‌کند.

دکتر اسدالله عباسی امروز در همایش شهرداران گیلان با موضوع تفکیک زباله با دعوت از افراد خلاق و نوآور در زمینه مدیریت پسماند، گفت : همچنین شهرداری‌های نوآور که برای تفکیک زباله برنامه‌ای ویژه داشته باشند حمایت می‌شوند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه سیمای شهر‌ها و روستا‌های استان نباید با انباشته شدن زباله خراب شود ، افزود : شهرداران ، مسئول مدیریت شهری هستند بنابراین باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه باید در ورودی شهر‌های مختلف و مناطق ساحلی، با انجام کار‌های فرهنگی، در خصوص تفکیک زباله از مبدا فرهنگ سازی شود، اضافه کرد: آموزش حفظ محیط زیست و تفکیک زباله از مبدا به دانش‌آموزان در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه شهرداران برای حفظ محیط زیست و و تفکیک زباله از مبدا می‌توانند از همکاری مردم و سمن‌ها هم استفاده کنند ، گفت: شهرداران توجه کنند که المان هر شهری باید متناسب با فرهنگ آن شهر باشد.

معاون امور عمرانی استانداری گیلان هم در این همایش با بیان اینکه موضوع پسماند یکی از اولویت‌های حوزه شهری استگفت: ساماندهی محل دفن زباله در سراوان رشت حدود ۶۸ درصد، کمپوست لنگرود ۶۱ درصد و لندفیل لاهیجان ۸۵ درصد پیشرفت ساخت دارد.

مسعود کاظمی از شهرداران خواست تا در ایجاد بازارچه‌های شهری و در حوزه مسکن و شهرسازی حداکثر همکاری را با مردم داشته باشند.

در این همایش شهرداران خشکبیجار، اسالم، سیاهکل، کیاشهر، منجیل، خمام، رضوانشهر و چاف چمخاله لنگرود از اقدامات خود در خصوص مدیریت پسماند گزارشی ارائه دادند و شهردار سیاهکل هم از کتاب آموزشی که با موضوع پسماند ویژه دانش‌آموزان تهیه شده بود رونمایی کرد.

استان گیلان ۵۶ شهردار دارد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.