تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

آیین استقبال از نوروز با حضور شهرداری لاهیجان در ‌گنبد مینای تهران برگزار شد

  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
آیین استقبال از نوروز با حضور شهرداری لاهیجان در ‌گنبد مینای تهران برگزار شد
آیین استقبال از نوروز و کاشت نهال صلح و دوستی با حضور شهرداری لاهیجان و جمعی از سفرای خارجی در سالن گنبدمینای مجموعه فرهنگی عباس آباد تهران برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری لاهیجان، در این مراسم که با حضور رضا زنده دل شهردار لاهیجان به عنوان شهردار عضو مجمع شهرداران آسیایی، محمد ایدرم رییس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان ، حمیدرضا غلامزاده دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی ، سعد سکندرخان رییس موسسه فرهنگی اکو و با حضور سفرای کشورهای یونان، اندونزی، کره، نیکاراگوئه، بورکینافاسو، قطر، صربستان و نمایندگان سفرای دیگر کشورها در منطقه فرهنگی و گردشگری اراضی عباس آباد تهران برگزار شد، آیین مراسم سنتی نوروز و سفره هفت سین شهرهای لاهیجان ، بجنورد، زاهدان و شاهین شهر به نمایش گذاشته و  نهال صلح و دوستی کاشته شد.

شهرداری لاهیجان در این مراسم با برپایی سفره هفت سین و معرفی جاذبه های گردشگری و پایتخت چای ایران و سرنا نوازی نوروزی با حضور هنرمندان  و پذیرایی با کلوچه و شیرینی های محلی حضور یافت که مورد توجه و استقبال سفرای خارجی قرار گرفت.

رضا زنده دل شهردار لاهیجان به همراه اعضای شورای اسلامی شهر در این آیین هدایایی در آستانه نوروز به سفرا و نمایندگان سفرا حاضر در مراسم اهدا کرد.

در حاشیه این آیین حمیدرضا غلامزاده دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی در گفت و گو‌ با رضا زنده دل، شهردار لاهیجان از حضور شهرداری لاهیجان در مراسم استقبال از نوروز و کاشت نهال صلح و دوستی قدردانی کرد و خواستار همکاری متقابل برای برند سازی شهر لاهیجان و معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های شهر لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران و شهر نمونه گردشگری شد.

رضا زنده دل، شهردار لاهیجان هم از میزبانی مجمع شهرداران آسیایی و برگزاری این مراسم به جهت معرفی فرهنگ ها و آیین های نوروزی شهرهای ایران قدردانی کرد و آمادگی خود را برای همکاری های متقابل با این مجمع اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=14604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.