تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
3
انجمن خیرین میراث فرهنگی در البرز

آغاز فعالیت انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی البرز

  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
آغاز فعالیت انجمن خیرین میراث‌ فرهنگی البرز
نگین شمال_ مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آغاز فعالیت انجمن خیرین میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در این استان خبر داد و از خیرین خواست به این انجمن بپیوندند

به گزارش خبرنگار نگین شمال ؛رحیم خاکی روز چهارشنبه در حاشیه آغاز فعالیت انجمن خیرین میراث فرهنگی البرز افزود: انتظار می رود خیرین دغدغه‌مند میراث فرهنگی استان با پیوستن به این انجمن در راه حفظ هویت تاریخی این استان اثراتی ماندگار از خود بر جای بگذارند.

وی گفت : تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اقدامی مبارک و مبتکرانه برای حفظ میراث‌فرهنگی و هویت و تاریخ ایرانی اسلامی است که با اهتمام وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آغاز به کار کرده است .

خاکی ادامه داد: این اقدام با در پی داشتن اثرات بسیار مثبت و جذب حمایت‌های خیرین، نیکوکاران و سرمایه‌گذاران علاقمند به حوزه میراث فرهنگی می‌تواند حرکت عظیمی در جهت نگاهداشت و حفظ میراث فرهنگی کشور عزیزمان ایران باشد.

وی افزود: استان البرز نیز مانند سراسر کشور دارای تپه‌ها، محوطه‌ها، بناها و آثار تاریخی ارزشمندی است که نیازمند اعتبارات برای ساماندهی، مرمت و بهره‌برداری هستند و حمایت‌های خیرین و نیکوکاران می‌تواند بسیاری از موانع و مشکلات را برای ساماندهی به میراث فرهنگی استان بر طرف کند.

این مسوول تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان البرز را موجب گشایش گره‌های بزرگی در حوزه میراث فرهنگی استان دانست که بخش دولتی به تنهایی قادر به انجام آن نیست.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز خیرین میراث‌فرهنگی را به عنوان بازوی توانمند وزارت میراث فرهنگی و ظرفیتی بزرگ برای به تحقق رساندن اهداف توسعه گردشگری فرهنگی‌تاریخی، ایجاد اشتغال برای جوانان و همچنین حفظ هویت ایرانی اسلامی دانسته و افزود: همانگونه که خیرین در طول سال‌های گذشته در ساخت مدرسه، مسجد، کتابخانه، بیمارستان و امثال آن نقش کلیدی و اساسی ایفا کرده‌اند اکنون نیز برای مرمت و بهره‌برداری از آثار تاریخی و فرهنگی به میدان آمده و منشأ اثرات خیر خواهند بود.

استان البرز دارای بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی ارزمشند است که ۳۳۰ اثر آنها ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی شده است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.