تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
1

آغاز اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
آغاز اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی
سه دهک اول جامعه و مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی ۳۰ درصد یارانه بیشتر دریافت خواهند کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی، گفت: در این مرحله دولت نسبت به قبل، مزایایی برای سه دهک اول جامعه و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی درنظر گرفته و این افراد اگر تا ۵۰ درصد اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را از طریق کالابرگ الکترونیکی برای خرید ۱۱ قلم کالای اساسی هزینه کنند، ۳۰ درصد معادل ۱۲۰ هزار تومان اعتبار بیشتر به ازای هر عضو خانواده به حساب سرپرست خانوار افزوده می‌شود.

سیاوش آقاجانی با بیان اینکه این طرح اختیاری است، افزود: افراد تا پایان ماه برای خرید از یارانه نقدی خود فرصت دارند و در صورت خرید کالابرگی نیز، مابقی اعتبار به صورت یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه مبنای دولت برای محاسبه سهم خانوار در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی سال ۱۴۰۱ است، گفت: در صورت استفاده از کالابرگ، دولت هرگونه افزایش قیمت ۱۱ کالای اساسی را تا پایان سال، تقبل می‌کند و احتمال افزایش اعتبار تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی برای سه دهم اول نیز وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هدف دولت از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را ارتقای معیشت و سفره خانوار و تامین کالا‌های اساسی دانست و افزود: دولت با نگاه حمایتی برای آسیب نرسیدن به معیشت خانوار‌ها تلاش می‌کند.

سیاوش آقاجانی گفت: اصرار دولت برای استفاده از کالابرگ، حفظ و گسترش شبکه ملی اعتبار است و تا کنون دو هزار و ۲۰۴ فروشگاه خرد و ۴۰۸ شعبه فروشگاه زنجیره‌ای در گیلان به شبکه ملی اعتبار پیوسته اند.

وی با بیان اینکه همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشوری در حال اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی هستند، افزود: استفاده از کالابرگ در فروشگاه‌های خرد از طریق دریافت کد مربوطه امکان پذیر است و به صورت سیستمی و بدون معطلی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، افزود: در سه روز گذشته دو هزار و ۱۸۲ خانوار گیلانی با استفاده از کالابرگ الکترونیکی، سه هزار و ۱۶ تراکنش داشته اند و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خرید کالابرگی انجام داده اند.

از ابتدای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در گیلان تاکنون، ۴۸ میلیارد تومان خرید انجام شده است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=11615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.