تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
3

آبگیری آزمایشی سد لاستیکی ماسال

  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
آبگیری آزمایشی سد لاستیکی ماسال
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از عملیات موفق آبگیری آزمایشی سد لاستیکی ماسال خبر داد و گفت: این سد هم اکنون آماده بهره برداری است.

وحید خرّمی گفت : پس از تأیید صحت اجزای اصلی سد لاستیکی ماسال از سوی متخصصان ناظر، عملیات آبگیری آزمایشی این سد برای کنترل عملکرد مخزن با موفقیت انجام شد.

وحید خرمی با تاکید بر لزوم بررسی درستی کارکرد لاستیک و متعلقات سد قبل از بهره برداری از سد‌های لاستیکی ، افزود: هدف از ساخت این سد بالا بردن تراز آب و انتقال آب مازاد به کانال فومنات ، تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از پدیده کَف‌کَنی ، پرورش آبزیان ، توسعه گردشگری و تغذیه مخازن آب‌های زیرزمینی است.

وی با اشاره به تنظیم سالانه ۱۷ میلیون متر مکعب آب با بهره برداری از این سد لاستیکی ، اضافه کرد : این سد با حجم مخزن ۱۲۰ هزار متر مکعب ، باعث بهبود آبیاری ۹۲۵ هکتار از شالیزار‌های پایین‌ دست منطقه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان ، طراحی سریع ، سهولت نصب و بهره برداری در زمانی کوتاه و هزینه اندک اجرای طرح را از ویژگی‌های مهم سد‌های لاستیکی عنوان کرد و گفت: با توجه به امکان تغییر شکل ، سبکی و انعطاف پذیربودن سد لاستیکی در مقابل عوامل خارجی ، این نوع سد می‌تواند جایگزین مناسبی برای سازه‌های آبی در استان‌های شمالی کشور محسوب شود.

سد لاستیکی ماسال ۳ متر ارتفاع دارد و طول لاستیک در تاج، ۴۴ متر است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=12867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.