تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

چمخاله، زیباترین ساحل ماسه ای گیلان

  • ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
چمخاله، زیباترین ساحل ماسه ای گیلان

یکی از بهترین و زیباترین ساحل های ماسه ای ایران ساحل چمخاله می باشد که توانسته با امکانات خوبش گردشگران بی شماری را به خود جذب کند.کارشناسان بر این باورند که چمخاله پس از بندر انزلی، دومین قطب توریستی گیلان لقب گرفته و در سال ۱۳۹۰ به عنوان بهترین ساحل استان از سوی وزارت کشور […]

یکی از بهترین و زیباترین ساحل های ماسه ای ایران ساحل چمخاله می باشد که توانسته با امکانات خوبش گردشگران بی شماری را به خود جذب کند.کارشناسان بر این باورند که چمخاله پس از بندر انزلی، دومین قطب توریستی گیلان لقب گرفته و در سال ۱۳۹۰ به عنوان بهترین ساحل استان از سوی وزارت کشور مورد تقدیر قرار گرفته است. از چمخاله با عنوان یکی از زیباترین، مجهزترین و کم خطرترین ساحل های موجود در کشور نیز یاد می شود.اطراف ساحل ۱۲ کیلومتری چمخاله، پر از خانواده هایی است که رو به ساحل نشسته اندتعدادی قایق را در اطراف ساحل می بینید که مشغول سوار کردن مسافران علاقمند به سفر روی دریا می باشند .

تعدادی اسب هم که صاحبانشان مشغول سوار کردن مشتاقان سوارکاری اند می بینید . برخی کودکان و حتی بزرگ ترهامشغول بازی با ماسه ها و ساخت یک شاهکار ماسه ای اند. برخی قصد شنا کردن دارند و به سمت پلاژ شنا حرکت می کنند، ساحل چمخاله شیب بسیار ملایمی دارد و به همین دلیل یکی از امن ترین سواحل ایران است. گاه می توانید تا فاصله دویست متری از ساحل شنا کنید، اما به خاطر داشته باشید که از محوطه امن خارج نشوید چرا که دریا شوخی بردار نیست. در اطراف ساحل کمی با فاصله چند آلاچیق برای اقامت مسافران تدارک دیده شده است که می توانید با پرداخت هزینه اندکی، بساط کباب شمال تان را آنجا برپا کنید. اگر هوا آفتاب مناسی داشته باشد، روی ماسه ها دراز بکشید و از نوازش آفتاب لذت ببرید. قدم زدن در امتداد ساحل چمخاله طرفداران بسیاری دارد.

شهر کوچک چاف و چمخاله بسیار سرسبز است و یک رودخانه پرآب درست از وسط شهر گذر کرده است. یک پل بر روی رودخانه چنبره زده و البته بر زیبایی نمای آن افزوده است. کمی آن طرف تر ساحل دریا پیداست و رودخانه چمخاله در نهایت به دریا می ریزد. انگار رودخانه با شوقی عجیب شهر را دریده و شمتاقانه خود را به دریا رسانده است. نام عجیب این شهر کوچک که مدت زمان زیادی از شهر شدنش نمی گذرد، اولین نکته جذاب آن است.
ساحابر گفته محلی ها چمخاله در گویش کردی، به معنای انشعاب رود است. رودخانه در میان شهر آنقدر آرام و زیباست که ساعت ها شما را محو خود می کند. در اطراف رودخانه چندین هتل و مجتمع توریستی ساخته شده است و برخی از آن ها قایق هایی را برای سواری گردشگرانی که در آن ها اقامت دارند تدارک دیده اند. قدیمی ترهای چمخاله می گویند، این رودخانه آرام، یکی از پرآب ترین رودخانه های جاری در سراسر ایران است و سال هاست محل برگزاری مسابقات قایق رانی است، روزگاری محل عبور و مرو کشتی های ایران و روس بوده است. برخی هم خاطرات حضور قزاق ها و روس ها را در این منطقه زیبا به یاد می آورند. خوب گرچه رودخانه زیباست و احاطه درختان توسکا، باغ های مرکبات و مزارع دیگر آن را بی نهایت رویایی کرده است ساحل در سه کیلومتری شهر است.

ساحل چمخاله

چمخاله با ماسه های مرغوبش مکانی مناسب برای یک والیبال یا فوتبال ساحلی می باشد . چند زمین مجهز به تور و امکانات بازی در کنار ساحل برپا شده است که اتفاقا طرفداران بسیاری دارد و هیجان و شور مضاعفی را به ساحل گردان منتقل می کند. صدای فریادهای بازیکنان و صدای برخورد توپ ها با دست نشان می دهد با بازیکنان آماتور روبرو نیستید! این ساحل چندین بار میزبان مسابقات فوتبال و والیبال ساحلی کشور بوده است. حتی یک مسابقه کشتی پهلوانی گیلانی نیز در این ساحل ماسه ای زیبا برگزار می شود که دیدنش حتما خالی از لطف نیست.

برخی خانواده ها از همین حالا دم ساحل چادر زده اند تا شب را همین جا بگذرانند. در اطراف ساحل مکان هایی برای کمپینگ مشخص شده اند و سرویس بهداشتی نیز برای گردشگران مهیاست،کافی شاپ، شهربازی کودکان، پارکینگ و برخی امکانات دیگر در این مجتمع های تفریحی ارائه می شود. این مجتمع ها امکاناتی همچون قایق سواری، دوچرخه سواری، سوارکاری و … را در کنار ساحل چمخاله مهیا کرده اند که با پرداخت هزینه می توانید از آن ها استفاده کنید

 

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.