تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

پای درد دل دانشجویان پزشکی گیلان/ تأثیر منفی کشیک روزهای کرونایی در آموزش به دانشجویان

  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
پای درد دل دانشجویان پزشکی گیلان/ تأثیر منفی کشیک روزهای کرونایی در آموزش به دانشجویان

در شرایط خاص کرونایی چند ماه اخیر کادر درمان به‌شدت تخت فشار قرار گرفته‌اند، از سویی دیگر دانشجویان فعال در حوزه پزشکی و پرستاری نیز از این فشارها بی‌نصیب نمانده‌اند. در همین راستا در گفتگو با یکی از دانشجویان سال آخر پزشکی به برخی از مشکلات آنان می‌پردازیم. این دانشجوی سال آخر رشته پزشکی که […]

در شرایط خاص کرونایی چند ماه اخیر کادر درمان به‌شدت تخت فشار قرار گرفته‌اند، از سویی دیگر دانشجویان فعال در حوزه پزشکی و پرستاری نیز از این فشارها بی‌نصیب نمانده‌اند. در همین راستا در گفتگو با یکی از دانشجویان سال آخر پزشکی به برخی از مشکلات آنان می‌پردازیم.

این دانشجوی سال آخر رشته پزشکی که دوره‌های عملی را در بیمارستان‌ها می‌گذراند، به نکته‌هایی درباره قواعد سخت‌گیرانه حاکم در این دوره‌ها (انترن «دوره کارورزی پزشکی» و رزیدنت «دستیاری پزشکی») اشاره کرد. وی با بیان اینکه ما باید زمان زیادی را به‌عنوان پزشک کشیک در بیمارستان‌ها باشیم و این موضوع هم در امر آموزش و یادآوری مطالب و هم در درمان بیماران تأثیرات منفی دارد، گفت: علیرغم مقاومت اولیه برخی دانشجویان، با توجه به سخت و محکم بودن قواعد درون‌سازمانی گروه علوم پزشکی، هیچ تغییری در این زمینه حاصل نشده است.

مهم‌ترین آسیب این فشردگی، متوجه بیمارانی است که امیدوارانه برای درمان به مراکز درمانی می‌آیند و با پزشکان خسته و بی‌انگیزه‌ای که ساعت‌ها بیدار بوده‌اند روبه‌رو می‌شوند. این مسئله در این همه‌گیری و فشار بر مراکز درمانی بیشتر خود را نشان داد.

فشارها زمانی بر روی این دانشجویان پزشکی اوج می‌گیرد که برخی از آنان علاوه بر کشیک می‌بایست با خستگی و استرس فراوان، زمان محدودی را در پاویون بیمارستان به استراحت پرداخته و خود را آماده پاسخگویی در جلسه مورنینگ ریپورت کنند.

وضعیت قرمز کرونایی برخی از شهرستان‌ها و بستری پی‌درپی بیماران کرونایی به فشار روحی و جسمی کارورزان پزشکی افزوده و از طرفی روزانه خبر ابتلای همکاران خود به کرونا و اینکه این همکار در همان پاویون بیمارستان که خود حضور داشته به استراحت پرداخته و یا در جلسه مورنینگ ریپورت در کنارشان بوده، بر حجم استرس و فشارهای این عزیزان اضافه می‌کند.

رشت 20

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=3271

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.