تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

همرزم سردار استوار محمودآبادی گفت که او مسئولیت‌های مختلفی بر عهده داشت که مهم‌ترین مسئولیتش ساماندهی ارتش سوریه در مقابل گروه‌های تکفیری بود

  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰:۳۷
همرزم سردار استوار محمودآبادی گفت که او مسئولیت‌های مختلفی بر عهده داشت که مهم‌ترین مسئولیتش ساماندهی ارتش سوریه در مقابل گروه‌های تکفیری بود

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنهایی از فرماندهان مدافعان حرم و از همرزمان سردار شهید عبدالرسول استوار محمود آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره ویژگی های سردار استوار گفت: او از پیش از انقلاب اسلحه به دست گرفت و در مخالفت با رژیم شاه خود را تجهیز کرد. پس از انقلاب در همه صحنه‌های اصلی […]

سردار سرتیپ پاسدار علیرضا تنهایی از فرماندهان مدافعان حرم و از همرزمان سردار شهید عبدالرسول استوار محمود آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره ویژگی های سردار استوار گفت: او از پیش از انقلاب اسلحه به دست گرفت و در مخالفت با رژیم شاه خود را تجهیز کرد. پس از انقلاب در همه صحنه‌های اصلی و در خط مقدم حضور داشت و در نهایت هم در عراق به ویروس منحوس کرونا مبتلا و در اوایل پاییز بود که با وضعیت نامساعدی به ایران منتقل شد و سرانجام در بیمارستان بقیه الله به لقا الله پیوست.

وی ادامه داد: این فرد در همه صحنه‌ها و لحظات حیاتی که برای این کشور به وجود آمد، در خط مقدم بود و سخت‌ترین کار‌ها را چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوره جنگ با فتنه گران و یا کنترل فتنه‌های داخلی از جمله مقابله با ضد انقلاب در منطقه کردستان آن هم در عالی‌ترین جایگاه یعنی فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء بر عهده می‌گرفت.

این فرمانده مدافعان حرم در ادامه با اشاره به اینکه سردار استوار محمودآبادی نقش موثری در دوران جنگ تحمیلی در جایگاه فرماندهی تیپ آفندی و عملیاتی امام حسن مجتبی (ع) ایفا کرد، گفت: او در آن سوی مرز‌ها هم به عنوان یکی از محوری‌ترین مستشاران جمهوری اسلامی ایران در کنار ارتش سوریه بود که نقش مهمی در آماده سازی ارتش سوریه برای انجام رزم بی امان در مقابله با گروه‌های تکفیری ایفا کرد.

وی افزود: او شخصا عملیات نُبُل الزهرا (س) را فرماندهی و هدایت کرد که این عملیات باعث شد تا شیرازه نیرو‌های تکفیری از هم بپاشد و نتیجه آن آزادسازی مهم‌ترین شهر سوریه یعنی حلب بود. او در بازسازی ارتش سوریه نیز نقش بسیار مهمی داشت که قابل شمارش نیست.

سردار تنهایی با بیان اینکه سردار استوار به امر تعلیم و تربیت در تراز جمهوری اسلامی ایران در داخل کشورمان پرداخت و این کار را در مدارس وابسته به سپاه با نام موسسه علمی و آموزشی راهیان کوثر متمرکز کرد، گفت: او در نهایت توانست ۷۶۴ مدرسه در قالب این موسسه ساماندهی کند و علاوه بر این نیز یک مرکز تعلیم و تربیت معلم در قم ایجاد کرد و در تلاش بود تا با ایجاد مدارس همسو در کشور‌های همجوار نسبت به عمق بخشی نظام جمهوری اسلامی ایران و اهداف اسلام ناب و ریشه دواندن آن‌ها در کشور‌های همجوار یک کار بسیار ماندگار و بی نظیری را انجام دهد.

وی ادامه داد: آخرین ماموریت او در عراق هم تاسیس مدارس همسو با جمهوری اسلامی ایران با استفاده از امکانات کشور عراق در آن کشور بود. این مدارس نظامی نبودند و مدارس غیرانتفاعی شبیه به بقیه مدارس موجود در کشور بودند.

این همرزم سردار استوار محمودآبادی درباره نقش او در تاسیس یگان صابرین نیز اظهار کرد:  وقتی که قرار شد ما کمیت را کاهش دهیم و به کیفیت توجه کنیم و به سوی تشکیل یگان‌های فوق تخصصی حرکت کنیم، یگانی به نام صابرین در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شد که او از موسسین این یگان بود و ذیل این یگان بهترین فرزندان این سرزمین ساماندهی شدند و با گذراندن سخت‌ترین دوره‌های آموزشی که بتوانند در قالب تیم‌ها و هسته‌های بسیار کوچک عملیاتی ضربات سنگینی را به ضد انقلاب وارد کنند. باید به این نکته هم اشاره  کنیم که عملکرد این یگان بسیار اهمیت داشت.

وی افزود: البته باید توجه کنیم که در  سال‌های دهه ۷۰ به بعد ضد انقلاب وارد فازی شده بود که قصد داشت تا با افزایش تلفات نیرو‌های کشورمان موجودیت خود را به عنوان یک سازمان ملی جا بزند و نشان بدهد که می‌تواند حیات نظام ما را تهدید کند و از این طریق از سازمان‌های بین المللی باج خواهی کرده و امتیاز بگیرد. برای مقابله با چنین دشمنی که هدفش افزایش تلفات ما بود نیاز داشتیم تا نیرو‌های فوق فنی حرفه ای، چابک و هسته‌های کوچک را تشکیل بدهیم که بدون آسیب دیدن بتوانند حداکثر تلفات را به ضد انقلاب وارد کنند.

تنهایی درباره ارتباط سردار استوار با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اظهار کرد: سردار استوار محمودآبادی در دوران دفاع مقدس همرزم شهید سلیمانی بود و ایشان نسبت به حاج قاسم و حاج قاسم نسبت به ایشان یک شناخت قوی و خوبی داشتند؛ به همین دلیل وقتی عرصه‌ای به نام عرصه نبرد با نیرو‌های تکفیری به وجود آمد و مسئله تقویت جبهه مقاومت در مقابل نظام سلطه پیش آمد و بازو‌های اجرایی آن‌ها که یکی از آن‌ها گروه‌های تکفیری از جمله داعش، جبهه النصره و بقیه در صحنه عملیاتی سوریه حضور پیدا کردند، مهم‌ترین فردی که از جمع رفقای حاج قاسم توانست به او کمک کند شهید استوار محمود آبادی بود.

وی ادامه داد: سردار استوار با پیشینه آموزشی که به عنوان فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران داشت؛ شناخت عمیقی از  ارتش جمهوری اسلامی ایران داشت. او دوره دافوس خود را در دانشکده دافوس ارتش گذراند و به همین دلیل می‌توانست به سردار سلیمانی در ساماندهی ارتش سوریه کمک کند؛ در واقع نقش شکل دهی به سازمان رزمی که می‌تواند گروه‌هایی در آن سوی مرز‌ها را در مقابل گروه‌های تکفیری مقاومت کند بسیار موثر بود؛ لذا ایشان به دعوت سردار سلیمانی وارد سوریه شد و مسئولیت‌های مختلفی بر عهده داشت که مهم‌ترین مسئولیت او ساماندهی ارتش سوریه در مقابل گروه‌های تکفیری بود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=3515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.