49a2a5dd4d","lang":0,"debug":0}
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
1
گلایه امام جمعه لنگرود از بلاتکلیفی انتخاب شهردار؛

هفته آینده تکلیف شهردار لنگرود مشخص شود

  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
هفته آینده تکلیف شهردار لنگرود مشخص شود
امام جمعه لنگرود اظهار کرد: سکوت و مصلحت حدی دارد و مردم انتظار دارند امام‌جمعه در جایی هم فریادی زند و در طی هفته آینده حتما تکلیف شهردار لنگرود باید مشخص شود.

به گزارش نگین شمال از لنگرود، حجت الاسلام مهدی نقوی در خطبه های نماز جمعه امروز ( جمعه، ۲۶ فروردین) که در مسجد جامع برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت تولد دوباره است و انسان مومنی که از این عالم مُلک و ظواهر دنیا به ملکوت و عالم غیب راه پیدا کند به ولادت دیگری نیاز است و باید از رحم این دنیا هم متولد شود .

امام جمعه شهرستان لنگرود با بیان اینکه نگاه ما نسبت به این دنیا باید تغییر پیدا کند و محاسبه عموم انسان ها در این دنیا محاسبه مادی است، تصریح کرد: گناه قوه محاسبه انسان را به هم می زند و نگاه انسان را به خوبی ها و بدی ها تغییر می دهد وخطرناک ترین اثر گناه از نگاه قرآن و روایات همین است که نگاه انسان را به خوبی ها و بدی ها و ارزش ها و ضد ارزش ها تغییر می دهد.

حجت الاسلام نقوی ادامه داد: انسان با توبه به هدایت می رسد و در راه بندگی خدای متعال قرار می گیرد و در شب های قدر بیش از آنکه به محاسبه اعمال خودمان بپردازیم به محاسبه قلب خودمان بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه ملاک بزرگی انسان ها این است که من چقدر از این دنیا بزرگتر شدم و باید به این باور برسیم و ماه مبارک رمضان فرصت این رسیدن هاست که بناست وجود ما غنی شود، اذعان کرد: فرصت های ماه مبارک رمضان و شب های قدر را به راحتی از دست ندهید و به یک توبه از گناهان دلمان را خوش نکنیم که دل خوش کردن به توبه از گناه وسوسه شیطان است درصورتی که درون انسان عوض نشده باشد .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: ارتش یکی از ارکان مهم امنیت و اقتدار کشور و ملت ماست امروز ما شاهد هستیم ارتش ما انقلابی ، ولایی و مردمی است و به یک رکن اقتدار راهبردی نظام ما تبدیل شده است.

حجت الاسلام نقوی به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: ” مردمی بمانید مردمی هستید اما مردمی ماندن مهم تر از مردمی بودن است” و از سفره ای استانی دولت تقدیر کردند که از نزدیک مشکلات مردم را دیده و برای رفع آنها برنامه ریزی و اقدام می کنند.

امام جمعه شهرستان لنگرود از تلاش های تیم مذاکره کننده حمایت کردند و افزود: تیم مذاکره کننده تا به حال انقلابی و موفق عمل کرده و همه نهادها و مردم باید در برابر بیگانه حامی تیم مذاکره کننده باشند.
وی خطاب به مسئولان که  بعضی از دغدغه های مردم همچنان باقی است، خاطرنشان کرد:  مسئله گرانی یکی از این دغدغه هاست که به فرموده رییس جمهور عوامل گرانی ها باید شناسایی و با آنها برخورد شود و انتظار داریم دولت سیزدهم با دیگر دولت ها متفاوت باشد و نگذارد مشکل ایجاد شود و بعد دستور دهند و باید قبل از ایجاد مشکل مسئولان اهتمام لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام نقوی با اشاره به مسئله بلاتکلیف ماندن انتخاب شهردار لنگرود و اینکه روزی نیست که مردم شهرستان نسبت به این مسئله ابراز نگرانی و ناراحتی نداشته باشند، تصریح کرد: شهر لنگرود در بین همه شهرها انگشت نما شده است و این شان مردم این شهر نیست و از شورای شهر، استانداری و وزارت کشور، فرمانداری، نماینده مجلس گله مند و دلخور هستم که چرا یک شهر تاکنون شهردار ندارد و انتخاب شهردار چقدر زمان میبرد آقای استاندار.

امام جمعه شهرستان لنگرود ادامه داد: در این زمینه به شورای شهر حق میدهم که صلاحیت فرد انتخاب شده مورد تایید است ما باید جوان های خود را حمایت کنیم و به دولتمردان و استاندار تذکر بدهیم که دولت قبل در انتخاب شهردار همین شهر چطور رفتار کرد آن وقت جوانان ولایی و انقلابی خودمان را ناامید کنیم و این مورد رضایت و انتظار مردم شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه نماینده مردم صراحتا قول دادند که این مشکل ظرف چند روز حل کنند اما از آن چند روز بیش از دو ماه گذشته است، اظهار کرد: سکوت و مصلحت حدی دارد و مردم انتظار دارند امام‌جمعه در جایی هم فریادی زند و در طی هفته آینده حتما تکلیف شهردار لنگرود باید مشخص شود.

حجت الاسلام نقوی با اشاره به فصل کشاورزی و اینکه وضعیت آب کشاورزی استان نگران کننده است ، تصریح کرد: سد سفید رود کمترین میزان آبگیری را در چند دهه گذشته دارد اگر در دوازدهم اردیبهشت طبق وعده ای که داده شده آب سد رهاسازی شود با توجه به اینکه لنگرود در انتهای آبرسانی است اگر در مسیر تدبیر درستی صورت نگیرد این باعث خسارت هایی به کشاورزان می شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر در آبرسانی تاخیر شود موجب خسارت برای کشاورزان می شود، خاطرنشان کرد: هم کشاورزان و هم مدیران کشاورزی و اداره آبیاری باید این مسائل را از ماه های قبل پیش بینی و تدبیر می کردند باید از فصل زمستان این اقدامات انجام می شد.

حجت الاسلام نقوی تاکید کردند: در بخش کشاورزی نیاز به دانش بنیان شدن داریم و امروزه در کشور ما ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و ۶۷ درصد از این مقدار هم هدر میرود این بخش نیاز به دانش بنیان شدن دارد
و باید در هر شهرستان واحدی به نام دانش بنیان سازی بخش کشاورزی راه اندازی و به صورت میدانی این مسئله را دنبال کنند.
خبرنگار:علیرضا پرندوش

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=5943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.