تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

نقش مایعات در دفع ویروس کرونا از بدن

  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
نقش مایعات در دفع ویروس کرونا از بدن

ایسنا/گیلان یک متخصص عفونی با بیان اینکه افراد مبتلا به کروناویروس تعریق زیادی دارند، گفت: وجود آب کافی در بدن جریان خون در کلیه ها را برقرار می کند و با ایجاد ادرار موجب دفع ویروس ها از بدن می شود. دکتر آیدین پورکاظمی در گفت وگو با ایسنا، به روش های کمک درمانی کروناویروس اشاره کرد و گفت: سنگ بنای درمان بیماری های […]

ایسنا/گیلان یک متخصص عفونی با بیان اینکه افراد مبتلا به کروناویروس تعریق زیادی دارند، گفت: وجود آب کافی در بدن جریان خون در کلیه ها را برقرار می کند و با ایجاد ادرار موجب دفع ویروس ها از بدن می شود.

دکتر آیدین پورکاظمی در گفت وگو با ایسنا، به روش های کمک درمانی کروناویروس اشاره کرد و گفت: سنگ بنای درمان بیماری های تنفسی فوقانی که مردم با مهمترین آنها یعنی آنفلوآنزا و کروناویروس آشنایی دارند، استراحت کامل است.

وی با بیان اینکه افراد در صورت ابتلا به کروناویروس باید در منزل بماند و بخوابند و مایعات فراوان مصرف کنند، گفت: افراد مبتلا به ویروس کرونا اگر این نکات را رعایت نکنند و در محیط بیرون مشغول فعالیت شوند، علاوه بر تاخیر در بهبود بیماری و آسیب رساندن به بدن خودشان، موجب انتشار کروناویروس در جامعه می شوند.

این متخصص بیماری های عفونی استراحت کامل حداقل یک هفته را برای رفع علائم بیماری الزامی دانست و تصریح کرد: طی بیماری تعریق زیاد صورت می گیرد و حجم زیادی از آب بدن از دست می رود لذا استفاده از مایعات فراوان برای دفع ویروس ها ضرورت دارد. در واقع وجود آب کافی در بدن جریان خون در کلیه ها را برقرار می کند و با ایجاد ادرار موجب دفع ویروس ها از بدن می شود.

پورکاظمی با تاکید بر مصرف سه لیتر آب در طول شبانه روز در کنار مایعات دیگر، گفت: مصرف ویتامین C به عنوان مکمل همراه با زینک درمان کمکی برای کروناویروس و سایر بیماری های عفونی مسری تنفسی از جمله آنفلوآنزاست.

وی با بیان اینکه ویتامین C به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد، تصریح کرد: این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد، البته درمان اصلی کروناویروس نیست.

مدیر گروه علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خواستار استفاده از مسکن های معمولی برای کاهش تب و درد دانست و خاطرنشان کرد: بیماران به هیچ عنوان از کورتون و دگزامتازون، بتامتازون و متیل پردنیزولون و… استفاده نکنند، زیرا به شدت ایمنی بدن را پایین می آورد و به ویروس کرونا اجازه می دهد با شدت بیشتری در بدن فعالیت کند.

پورکاظمی با بیان اینکه مصرف آنتی بیوتیک در زمان بیماری حتما باید با تجویز پزشک و برای عفونت های باکتریال ثانویه باشد، گفت: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک صورت نگیرد، زیرا باعث ایجاد مقاومت دارویی در بدن می شود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.