تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1
از ۲۵ اسفند تا ۷ فروردین ۱۴۰۱

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اقامت بیش از ۹۰۷ هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان تا امروز خبر داد.

  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اقامت بیش از ۹۰۷ هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان تا امروز خبر داد.
افزایش ۱۲۳ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در گیلان

به گزارش نگین شمال :  ولی جهانی گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا دیشب، گردشگران نوروزی ۹۰۷ هزار و ۶۸۵ نفر شب در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان اقامت کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۱۲۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی تعداد مسافران زمینی و هوایی نوروز امسال در گیلان را تا دیشب، ۴ میلیون و ۷۱۷هزار و ۸۳۷ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد افزایش دارد.
وی همچنین به ثبت خودرو‌های ورودی به استان از جاده‌های مواصلاتی استان به کمک سامانه‌ی رصد خودرو‌ها اشاره و اضافه کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روزششم فروردین امسال، ۹۰۶ هزار و ۵۲۷ خودرو وارد گیلان شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، حدود ۳۷ درصد افزایش یافته است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه تعداد بازدید‌های نظارتی دستگاه متبوع خود از تاسیسات گردشگری استان را در این مدت ۳۸۰ مورد اعلام کرد و افزود: صد در صد تخت‌ها در مراکز اقامتی ثابت زیر پوشش این اداره کل اشغال شده که نشان از استقبال گسترده‌ی گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری گیلان دارد.
ولی جهانی افزود: تاکنون ۳۰۰ گردشگر خارجی هم از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده اند.
گیلان بیش از ۳ هزار و ۲۳۵ واحد اقامتی و تاسیسات گردشگری دارد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=5842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.