تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
9

طبق قانون جلسات شورای شهر باید علنی و با حضور خبرنگاران باشد.

  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
طبق قانون جلسات شورای شهر باید علنی و با حضور خبرنگاران باشد.

جلسات شورای شهر لاهیجان همچنان بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار میگردد. نگین شمال : جلسات شورای شهر حتما باید با حضور خبرنگاران برگزار شود چون طبق ماده ۱۵ قانون شوراها ، مصوب سال ۸۲ برای غیرعلنی بودن جلسات، دو سوم اعضای حاضر در جلسه باید رای بدهند.   نگین شمال : لازمه ی […]

جلسات شورای شهر لاهیجان همچنان بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار میگردد.

نگین شمال : جلسات شورای شهر حتما باید با حضور خبرنگاران برگزار شود چون طبق ماده ۱۵ قانون شوراها ، مصوب سال ۸۲ برای غیرعلنی بودن جلسات، دو سوم اعضای حاضر در جلسه باید رای بدهند.

 

نگین شمال : لازمه ی علنی بودن جلسات شورا، حضور خبرنگاران و رسانه ها در جلسات شورا است. اگر خبرنگاران از حضور در جلسه شورای شهر محروم شوند اصل علنی بودن جلسه زیرسوال می رود.

 

حضور خبرنگاران و شهروندان در جلسات شورا، نه تنها تهدید نیست بلکه فرصتی برای شورا است چرا که با حضور افکار عمومی در جلسات شورای شهر ، باعث می شود تا اعضای شورا با دقت بیشتری تصمیم بگیرند و همه تصمیمات و مصوبات شورا به صورت شفاف منعکس می گردد.

طبق قانون ، جلسات شورای شهر علنی است مگر اینکه غیر علنی بودن یک جلسه به تصویب دو سوم اعضا برسد و از قبل اعلام شود؛ همچنین در آیین نامه شوراها آمده ، مردم می توانند در جلسات شورای شهر حضور یابند.

 

شوراها نهادهایی هستند که مردمی بوده و خود مردم در انتخابات، اعضای شورا را انتخاب کرده اند بنابراین حق دارند عملکرد شورا را نقد کنند.موضوع دیگر در این زمینه ، فراهم کردن شرایط نقد شورای شهر توسط مردم و خبرنگاران است که اعضای شورا وظیفه دارند انتقادها را بشنوند و به آن ها عمل کنند؛ در واقع باید شرایطی فراهم بشود که مردم و خبرنگاران جرات نقد کردن شورا را داشته باشند.

وظیفه رسانه ها، آگاهی بخشی به مردم است

ماده ۱۵ قانون شوراها می گوید که جلسات شوراها علني و با حضور دو سوم اعضاء اصلي رسميت‌ مي‌يابد و تصميمات با اكثريت مطلق آراي حاضرين معتبر است و تشكيل جلسات‌غيرعلني منوط به تصويب دو سوم اعضاء حاضر در جلسه مي‌باشد.

 

موضوع انتخاب شهردار جدید و مصوباتی که به شورای شهر ارتباط دارد نمی تواند غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود. رسانه ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند. خبرنگاران و رسانه ها حق دارند نظرات، انتقادات، پيشنهادها و توضيحات مردم را درج و به اطلاع عموم برسانند.

كسب و انتشار اخباری كه به منظور افزايش آگاهي عمومي باشد حق قانوني خبرنگاران و رسانه ها است.

⁦🖋️⁩شوشان

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.