تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

سیاست دولت تکمیل طرح های نیمه تمام قابل بهره برداری است

  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۴۴
سیاست دولت تکمیل طرح های نیمه تمام قابل بهره برداری است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سیاست دولت تکمیل طرح های نیمه تمام قابل بهره برداری و اولویت های مردم است که در این راستا تا کنون ۷۸۳ میلیارد تومان برای ۱۴۳ طرح عمرانی استان تامین و پرداخت شده است. محمد باقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان افزود […]

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سیاست دولت تکمیل طرح های نیمه تمام قابل بهره برداری و اولویت های مردم است که در این راستا تا کنون ۷۸۳ میلیارد تومان برای ۱۴۳ طرح عمرانی استان تامین و پرداخت شده است.

محمد باقر نوبخت شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی گیلان افزود : برای توسعه استان تمرکز بیشتر بر طرح های تولیدی است که بخشی از طرح‌های تولیدی با عنوان اقتصاد مقاومتی طراحی و اجرایی شده و مقام معظم رهبری نیز بر تولید تاکید کردند.

با بیان اینکه ما برای همه استان ها برنامه تهیه می کنیم و در اختیار دستگاه های اجرایی می گذاریم، اظهار داشت: در این راستا، ۹۲ پروژه جهش تولید و ۴۳ طرح عمرانی برای گیلان تکمیل در سالجاری معرفی شده است.

وی با بیان اینکه امسال اعتبار برای پروژه های عمرانی از دوم فروردین ماه پرداخت شد، اظهار کرد: برای ۹۲ پروژه جهش تولید یک هزار و ۲۳۷ میلیارد تومان اعتبار از منابع دولت، بانک ها و سهم آورده سرمایه گذاران پیش بینی شده است؛ ضمن آنکه یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۳۰۸دلار به صورت ارزی برای طرح ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح ها، چهار هزار و ۶۳۷ فرصت شغلی ایجاد می شود.

نوبخت با اشاره به تکمیل و بهره برداری ۴۳ طرح عمرانی نیمه تمام بیان کرد: ۴۳ طرح عمرانی می تواند تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد که اعتبار یک هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۷۸۳ میلیارد تومان برای این ۴۳ طرح عمرانی در استان پرداخت شده و یک هزار و ۱۶۷ میلیارد تومان دیگر نیز اعتبار دارد.

نوبخت از اجرای چهار طرح بزرگ زیر بنایی در استان خبرداد و گفت: این طرح ها شامل دو سد شفارود و پلرود و ادامه راه آهن رشت و هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت- قزوین است.

وی با تاکید براینکه اگر برای اتمام این پروژه‌ها اهتمام نباشد، به انجام نمی رسد، گفت: با توجه به شرایط تحریم باید برای مایوس کردن دشمن کاری ارزشمند انجام دهیم.

وی یادآور شد : هشت کیلومتر باقیمانده آزادراه در استان که عموما تونل و پل است باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت اهتمام برای تکمیل این آزادراه تا پایان سال گفت : دو پیمانکار بزرگ یکی از منجیل به طرف رودبار و یکی از سمت رودبار به منجیل در حال انجام کار هستند؛ ضمن آنکه سدها باید دروقت مقرر نیز بهره برداری و آبگیری شوند، چرا که آنچه تعهد دادیم، پرداخت کردیم و باید آنچه که وعده شده سر به موقع به اتمام برسد.

وی همچنین گفت: استاندار گیلان و دستگاه‌های نظارتی گزارش مربوطه را برای اینجانب ارسال کنند تا به درستی بتوانم گزارش های ارائه شده را ارزیابی کنم.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.