تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

ستاد مدیریت و مقابله با کرونا

  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
ستاد مدیریت و مقابله با کرونا
14 شهرستان گیلان آبی کرونایی؛ فقط ۳ شهرستان زرد است

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ جانشین ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونای گیلان  در یکصد و سی و ششمین نشست این ستاد ، از آبی شدن ۱۴ شهرستان گیلان به لحاظ رنگبندی کرونایی خبر داد و گفت: تنها شهرستان‌های فومن، شفت و املش زرد هستند و کمی دقت در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند تمامی شهرستان‌ها را به رنگ آبی در آورد.

 

حسین مصطفی پور بر ضرورت تسریع در روند دریافت دز سوم واکسن کرونا در گیلان تاکید کرد و این امر مهم را مکمل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای پیشگیری از همه گیری دانست.

 

معاون سیاسی – امنیتی استانداری گیلان با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و استقبال گسترده‌ی گردشگران از مناطق دیدنی استان افزود: تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و دریافت دز سوم واکسن است که می‌توان ایمنی جمعی را تضمین و از شیوع دوباره کرونا پیشگیری کرد.

 

مسئول کارگروه بهداشت و درمان ستاد استانی مدیریت کرونای گیلان نیز در گزارشی روند ارایه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان گیلانی در ایام شیوع کرونا را تشریح کرد و گفت: از اسفند ۹۸ تاکنون حدود ۹۸ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گیلان بستری شدند و موارد تشخیص این بیماری در گیلان نیز در این مدت ۴۱۲ هزار مورد بوده است.

دکتر ارسلان سالاری همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند افزود: از این تعداد ۱۰ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند و ۸ نفر هم بدحال اند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ایی گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند مدیریت مصرف برق استان در راستای پیشگیری از خاموشی‌های غیر منتظره برای مشترکان خانگی و مراکز بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: تضمین این برنامه مستلزم رعایت الگو‌های مصرف در بستر مصرف به موقع ، به جا و به اندازه از سوی تمامی مشترکان برق گیلان است.

بهمن داراب زاده همچنین افزود: برای پیشگیری از هر گونه غافلگیری در مواقع قطعی‌های احتمالی برق مراکز بهداشتی و درمانی، لازم است تمامی بیمارستان‌ها دستگاه‌های مولد برق خود را بازنگری و آماده کنند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=6286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.