تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
3

روابط عمومی پل شیشه ای بین سازمان ها ؛ مردم و رسانه هاست

  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
روابط عمومی پل شیشه ای بین سازمان ها ؛ مردم و رسانه هاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیل  نگین شمال: امیر ندیمی مسئول روابط عمومی شورای شهر آستانه اشرفیه نوشت :در سال ۱۳۳۰ وقتی شرکت نفت در ایران شروع به کار نمود دفتری با مضمون همین نام جهت ارتباط با مطبوعات در این شرکت دایر شد این دفتر را می‌توان به نوعی اولین دفتر روابط عمومی در ایران […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیل  نگین شمال: امیر ندیمی مسئول روابط عمومی شورای شهر آستانه اشرفیه نوشت :در سال ۱۳۳۰ وقتی شرکت نفت در ایران شروع به کار نمود دفتری با مضمون همین نام جهت ارتباط با مطبوعات در این شرکت دایر شد این دفتر را می‌توان به نوعی اولین دفتر روابط عمومی در ایران نام برد .اما در سالیان اخیر کارکرد روابط عمومی جلوه ای جدید به خود گرفت، فقط معطوف به ایراد پیام های تبریک و تسلیت در مناسبت ها نشد بلکه روابط عمومی تبدیل به علم و هنر گردیده است از همین رو فضای ارتباطات و مخصوصاً روابط عمومی به هنر هشتم معروف شد. همین رویکرد نیز سبب گردید تا در روز ۲۷ اردیبهشت ماه در سال۱۳۸۷ رسماً به نام روز ملی ارتباطات و روابط عمومی نام گذاری شود.
نیاز به حضور روابط عمومی در عصر حاضر مخصوصاً در بحرانها بسیار ملموس تر شده است چرا این که دنیای فعلی دنیای مجازی است و دیگر نیاز به دیدارهای حضوری نمی باشد بلکه مردم انتظار دارند نیازهایشان را به صورت غیر حضوری و با صرف کمترین زمان و هزینه انجام دهند یا بتوانند با نهادها و سازمان‌ها در کمترین زمان ممکن ارتباط برقرار نموده و مشکلات خود را حل نمایند و پیگیر آنچه که باید بدانند باشند.

روابط عمومی پل شیشه ای بین سازمان ها ؛ مردم و رسانه ها  است

ازهمین رو است که روابط عمومی را به مانند پلی شیشه‌ای می توان بین سازمان ها، مردم و رسانه ها مثال زد در عین حال که باید شفاف باشد همین‌گونه نیز باید نیازهای ارتباطی را بین چندگروه از جانب سازمان مربوطه ایجاد نماید.
این پل شیشه‌ای زمانی کارایی و اهمیت خود را نشان می دهد که شرایط ارتباطی و یا شرایط آرام جامعه از حالت عادی خارج و به فضایی تنش آلود و بحرانی تبدیل گردد، اینجاست که اگر مدیر روابط عمومی هر سازمان و نهاد یا اداره ای در شرایط عادی توانسته باشد پایه های پل شیشه‌ای خود را محکم نهادینه نماید و بذر اعتماد را در بین مردم و رسانه ها صحیح کاشته باشد، در شرایط بحرانی رئیس اداره یا نهاد و سازمان، دیگر در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های خود و همراه نمودن پرسنل و مردم با خود مشکل نخواهد داشت و این امر میسر نخواهد شد مگر به رعایت شروطی مانند: تخصص، تجربه، آموزش، به روز شدن، منش ارتباط گیری و عدم نگاه بالا به پایین نسبت دیگران، ایجاد ثبات و هماهنگی داخل و خارج از مجموعه با رئیس و با یکدیگر و تحلیل صحیح در مواجهه با اتفاقات، اینگونه خواهد بودکه یک مدیر روابط عمومی در انجام وظایف خود موفق خواهدگردید. د

ر پایان می توان روابط عمومی را در چند جمله کوتاه معنی کرد؛
روابط عمومی یعنی آیینه ، یعنی پل ،یعنی وصال ، یعنی بی پرده بی ریا، روابط عمومی یعنی قبل از اول باشی و بعد از آخر بری

روابط عمومی یعنی عشق ، عشق به کار عشق به خدمت عشق به آگاهی
روابط عمومی یعنی مسئولیت پذیری یعنی پاسخگویی یعنی استرس
روابط عمومی یعنی برای همه باشی نه برای خود
روابط عمومی یعنی همه کاره و هیچ کاره
روابط عمومی یعنی ببینی و دیده نشوی
روابط عمومی یعنی……….

۲۷اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی را به کلیه روابط عمومی های کشور به ویژه به همکاران خود در شهرداری و شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه  تبریک و تهنیت عرض می کنم

امیر ندیمی

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.