49a2a5dd4d","lang":0,"debug":0}
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
4

برای امر توسعه اشتغال در روستاها باید  از ظرفیت و پتانسیل در همان روستا به درستی بهره مند شد

  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۹
برای امر توسعه اشتغال در روستاها باید  از ظرفیت و پتانسیل در همان روستا به درستی بهره مند شد

به گزارش نگین شمال : جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سیاهکل با دستور کار بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک های شهرستان در خصوص پرداخت تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از بیماری کرونا  با حضور اعضای این کارگروه و به ریاست محمود صوفی فرماندار شهرستان سیاهکل  برگزار شد.   در این جلسه […]

به گزارش نگین شمال : جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سیاهکل با دستور کار بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی و بانک های شهرستان در خصوص پرداخت تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از بیماری کرونا  با حضور اعضای این کارگروه و به ریاست محمود صوفی فرماندار شهرستان سیاهکل  برگزار شد.

 

در این جلسه پس از ارائه گزارش عملکرد توسط اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ، راهکارهای مناسب جهت تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات به متقاضیان ارائه شد.

 

محمود صوفی فرماندار سیاهکل در این کارگروه ضمن تاکید بر برگزاری منظم جلساتی که به افزایش سرمایه گذاری که به تبع آن ایجاد اشتغال در شهرستان منجر می شود ، اظهار داشت : جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان باید بصورت منظم برگزار شود و با مصوبات کاربردی ، در جهت تامین نیازهای اقتصادی شهرستان و جذب سرمایه گذار  برای توسعه و پیشرفت منطقه نقش اساسی ایفا نمایند .

 

وی در ادامه با بیان اینکه برای توسعه اشتغال روستایی ، طرح های اشتغالزایی متناسب با شرایط و ظرفیت هر روستا  باید با برنامه ریزی درست تبیین شود ، افزود : با توجه به حضور مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت برای اجرای طرح های اشتغالزایی لازم است قبل از هرگونه برنامه ریزی برای اجرا ،  با هماهنگی بخشداران و دهیاران ، ظرفیت و پتانسیل روستاها شناسایی و قبل از اجرای این طرح همه جوانب امر بررسی شود تا طرحی که موجب رونق اشتغال در روستا می شود و برای آن روستا مفید است ، اجرایی شود.

 

ایشان افزودند : توسعه و پیشرفت زمانی به وجود خواهد آمد که زیربناها و زیرساخت ها نیز توسعه پیدا کند و برای امر توسعه اشتغال در روستاها باید از ظرفیت و پتانسیل در همان روستا به درستی بهره مند شد و انتظار داریم که مطالب و امور انجام گرفته توسط دستگاه های مسئول در بحث اشتغال و سرمایه گذاری به صورت کارشناسی و توسعه محور همراه با تبیین طرح اشتغالزایی در روستاها باشد .

 

قابل ذکر است فرماندار سیاهکل در ابتدای این جلسه از تلاش و خدمات  لیلا صمدی بخشدار مرکزی سیاهکل که با حکم دکتر زارع استاندار محترم گیلان به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان ماسال منصوب شده است تقدیر و تشکرنموده و برای ایشان در سمت جدید و خدمت به مردم  آرزوی موفقیت نمودند.

 

در ادامه بنا بر گزارش اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی سیاهکل تا روز سه شنبه 21 مرداد تعداد 261 پرونده برای متقاضیان مشمول دریافت وام مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا با تعداد اشتغال 497 نفر تشکیل و در سامانه کارا ثبت نام کرده اند  که  تاکنون به 102طرح با اشتغال 134 نفر مبلغ یک میلیارد و یکصد و هفتادوچهار میلیون تومان تسهیلات به این متقاضیان پرداخت شده است .

 

طبق گزارش اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ، در این بخش نیز برای متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا تعداد 71 پرونده با اشتغال 117 نفر تشکیل شده است که مبلغ  پانصد و بیست و چهار میلیون تومان برای تعداد 23 پرونده با اشتغال 49 نفر،  تاکنون تسهیلات پرداخت شده است.

 

قابل ذکر است بنا بر گزارش مدیر کمیته امداد سیاهکل در سال 98  اعتبار تبصره 16 تخصیصی به کمیته امداد سیاهکل مبلغ چهار میلیارد تومان بود که به طور کامل جذب گردید.

همچنین مجموع اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به کمیته امداد امام ( ره ) سیاهکل مبلغ 2 میلیارد تومان بود که با توجه به عملکرد مثبت کمیته امداد سیاهکل ، مبلغ سه میلیارد تومان جذب شد که 150 درصد رشد داشته است.

در بخش تسهیلات به آسیب دیدگان از بیماری کرونا ، مبلغ 110 میلیون تومان در قالب وام های کارگشایی به افراد آسیب دیده از بیماری کرونا به تعداد 22 نفر با سرانه پنج میلیون تومان پرداخت شد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.