تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3

جهش خوب سازمان چای کشور در پرداخت مطالبات چایکاران/تعادل بازار یکی از موضوعات مهم در بخش حاکمیت است

  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
جهش خوب سازمان چای کشور در پرداخت مطالبات چایکاران/تعادل بازار یکی از موضوعات مهم در بخش حاکمیت است

به گزارش اختصاصی  نگین شمال پرویز محمدنژاد نماینده مجلس در شورای اسلامی ضمن تشکر از سازمان چای کشور بجهت حمایت از کشاورزان و پرداخت بموقع مطالبات چایکاران گفت؛در سال زراعی جدید ۱۳۶ هزار تن به ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان نشان از پشتیبانی جمعی و دولتی برای رسیدن به نقطه هدف در حوزه پرداخت باعث دلگرمی […]

به گزارش اختصاصی  نگین شمال پرویز محمدنژاد نماینده مجلس در شورای اسلامی ضمن تشکر از سازمان چای کشور بجهت حمایت از کشاورزان و پرداخت بموقع مطالبات چایکاران گفت؛در سال زراعی جدید ۱۳۶ هزار تن به ارزش ۷۶۰ میلیارد تومان نشان از پشتیبانی جمعی و دولتی برای رسیدن به نقطه هدف در حوزه پرداخت باعث دلگرمی چایکاران شده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حالت گذار و در حال رشد و کیفی سازی چای این محصول استراتژیک در کشور هستند اظهار داشت؛ اگر می‌خواهیم در بازار با محصولات خارجی رقابت کنیم چاره ای جز حمایت دولت را نداریم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت؛ به همت والای رئیس سازمان چای و مجموعه وزارت کشاورزی و سازمان برنامه بودجه تا به امروز سهم دولت از پرداختی ها به چایکاران ۹۹ درصد بوده که این میزان پرداختی در سال جاری رشد قابل توجهی داشته است.

نماینده دوره یازدهم شورای اسلامی به پرسش خبرنگار در مورد تبلیغات محصولات خارجی در رسانه ملی گفت؛ تعادل بازار یکی از موضوعاتی است که در حاکمیت مورد توجه قرار میگیرد چون مصرف داخلی در حوزه واردات و تولیدات داخلی را باید تأمین کنند و این حرف منطقی نیست که بگوییم چون تولیدات ما ۳۰ هزار تن است و مصرف ما ۱۰۰ هزار تن و جلوی واردات را بگیریم چون تعادل بازار را بهم میزند آنچه مسلمه مدیریت در این حوزه برای ما مهم است.

نماینده مردم لنگرود ادامه داد؛ ۲۰ درصد محصولات چای صادر می‌شود و باید این انگیزه را در مشتریان داخلی ایجاد کنیم که به تولیدات داخلی و مصرف چای داخل روی بیاورند انوقت است که ما برگ برنده را در دست داریم امروز باید دولت در مجموع،مجلس بصورت اختصاصی رسانه ها بصورت اخذ پای کار باشند که تولیدات داخل را طبق فرمایش مقام معظم رهبری بصورت تکلیف ترویج و تبلیغ نمایند.

وی اظهار داشت :طبق نظر کارشناسان چای ایرانی ارگانیک ترین و سالم ترین چای در دنیا است که امروز قیمت چای ایرانی نسبت به چای خارجی کمترین قیمت را دارد و این باید بازار خوبی ایجاد کند.

محمدنژاد با بیان اینکه حلقه مفقوده ما در بازار عدم تبلیغات کافی و عدم رقبت مصرف کنندگان از تولیدات داخل است گفت؛متولیان امر را باید کمک کنیم تا وارد جریان شوند و هیئت دولت و رئیس‌جمهور بیاید و دستورالعملی ایجاد کنند تا سازمان ها ادارات را مکلف به مصرف چای ایرانی کنند و این تکلیف باید ایجاد شود که کمک بزرگی به سازمان و مدیریت چای کشور میکند.

خبرنگار:حمیدرضا اسدی

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=5060

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.