تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
5

توقف درگیری‌ها در قره باغ اولین خواسته ایران

  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
توقف درگیری‌ها در قره باغ اولین خواسته ایران

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال : آقای ابوالفضل عمویی در گفتگو با شبکه خبر، اهمیت حل مناقشه قره باغ را برای جمهوری اسلامی ایران بالا دانست و گفت: هر دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان همسایه ما هستند و تعلقات مردمی بین هموطنان آذری ما با جمهوری آذربایجان و ارامنه ایران با ارمنستان وجود […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال : آقای ابوالفضل عمویی در گفتگو با شبکه خبر، اهمیت حل مناقشه قره باغ را برای جمهوری اسلامی ایران بالا دانست و گفت: هر دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان همسایه ما هستند و تعلقات مردمی بین هموطنان آذری ما با جمهوری آذربایجان و ارامنه ایران با ارمنستان وجود دارد.
وی افزود: به همین دلیل در وزارت امورخارجه، مجلس شورای اسلامی و سایر نهاد‌ها این موضوع به صورت جدی در حال بررسی است.
آقای عمویی گفت: خواسته اول ما توقف درگیری هاست تا این مناقشه از طریق مسالمت آمیز و مذاکره حل شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: ادامه کشتار و درگیری‌ها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه به اختلافات بیشتر دامن می‌زند به همین دلیل در مذاکره و گفتگوی مقامات کشورمان با مقامات ارمنی و آذری بر توقف درگیری‌ها و گفتگو برای حل اختلافات تاکید شده است.
آقای عمویی ظرفیت جمهوری اسلامی ایران را برای پایان دادن به این مناقشه بالا دانست و گفت: آمادگی داریم تا به عنوان میانجی بین دو کشور گفتگو‌ها را سامان دهیم و با توقف درگیری آتش بس را کنترل کنیم.
وی افزود: می‌توانیم کمک کنیم تا صلح و آتش بس بر مبنای حفظ تمامیت ارضی و براساس قطعنامه‌های سازمان ملل برقرار شود، زیرا این به نفع مردم منطقه است و با برقراری آتش بس اجازه ورود نیرو‌های تکفیری و خارجی به منطقه داده نمی‌شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بالا گرفتن تنش باعث گسترش حضور نیرو‌های تندرو و کسانی که قصد سوء استفاده از این تنش‌ها را دارند می‌شود به همین دلیل باید این بحران هرچه سریعتر متوقف و کنترل شود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2884

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.