تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

تست کاغذی تشخیص کرونا ساخته شد

  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
تست کاغذی تشخیص کرونا ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از  مشرق، با گسترش ویروس کووید ۱۹، نیاز به روش‌های تشخیص سریع این ویروس بیشتر احساس می‌شود. به تازگی یک استارت‌آپ از موسسه فناوری ماساچوست، فرآیند توسعه فناوری ساخت یک حسگر کاغذی را آغاز کرده است که می‌تواند در کمتر از نیم‌ساعت بیماری کرونا را تشخیص دهد. […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از  مشرق، با گسترش ویروس کووید ۱۹، نیاز به روش‌های تشخیص سریع این ویروس بیشتر احساس می‌شود. به تازگی یک استارت‌آپ از موسسه فناوری ماساچوست، فرآیند توسعه فناوری ساخت یک حسگر کاغذی را آغاز کرده است که می‌تواند در کمتر از نیم‌ساعت بیماری کرونا را تشخیص دهد.

ای‌۲۵بیو (E ۲۵ Bio) نمونه اولیه این تست کاغذی را برای سازمان غذا و داروی آمریکا ارسال کرده است تا به‌صورت فوری موردارزیابی قرار گیرد که در صورت تایید این فناوری از آن می‌توان در بخش اورژانس بیمارستان‌ها برای تشخیص سریع افراد به ویروس کووید ۱۹ استفاده شود.

فناوری تشخیص کووید ۱۹ که شرکت E ۲۵ Bio مورد استفاده قرار داده است توسط لی جهرک و هرمن ون‌هلموتز در MIT توسعه داده شده است. این افراد چند سال گذشته را روی ساخت ادوات تشخیص طبی کار کرده‌اند تا ابزاری شبیه به تست بارداری تولید کنند با این تفاوت که در این ابزارهای تشخیص طبی، امکان تشخیص پروتئین‌های ویروسی وجود دارد که از بدن بیمار استخراج شده است.

پژوهشگران از این فناوری که با عنوان فناوری جریان جانبی شناخته می‌شود، پیش از این برای تشخیص بیماری‌هایی نظیر ایبولا، زیکا و تب‌دانگ استفاده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تولید دستگاه ونتیلاتور آی سی یو در پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

این ابزار تشخیصی، یک نوار باریک کاغذی است که روی آن آنتی‌بادی‌هایی قرار دارد، آنتی‌بادی‌هایی که به یک پروتئین خاص از ویروس متصل و آنتی‌بادی دیگر به نانوذرات طلا متصل شده است.

نمونه بیمار وارد یک محلول شده و سپس این تست کاغذی درون این محلول غوطه‌ور می‌شود. در صورت وجود ویروس، پروتئین آن به آنتی‌بادی روی کاغذ متصل می‌شود و این ترکیب بعد از ۲۰ دقیقه موجب تشکیل یک لکه رنگی می‌شود.

در حال حاضر از دو روش برای تشخیص ویروس استفاده می‌شود. در یک روش از بیمار آزمایش خون گرفته می‌شود تا آنتی‌بادی ضدویروس در بدن شناسایی شود، با این حال آنتی‌بادی‌ها تا چند روز پیش از شروع علائم قابل تشخیص نیستند. در روش دوم، DNA ویروس از نمونه خلط بیمار گرفته می‌شود. برای این کار به واکنش پلیمراز (PCR) نیاز است، اما امکان تشخیص سریع بیماری وجود دارد هر چند که چندین ساعت زمان نیاز دارد.

مزیت این فناوری جدید آن است که نیاز به زمان زیاد ندارد و به سادگی قابل انجام است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=1363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.