تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

بزودی مناطق مختلف گیلان میزبان رویدادهای فرهنگی هنری

  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
بزودی مناطق مختلف گیلان میزبان رویدادهای فرهنگی هنری
شهرستان های مختلف گیلان به واسطه وجود مفاخر ادبی و هنری و چهره های برجسته فرهنگی و هنری می توانند به درستی میزبان رویدادها و فعالیت های فرهنگی و هنری کشور باشد

به گزارش خبرنگار نگین شمال  از لاهیجان، « رضا ثقتی» در آئین اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند که شامگاه امشب( یکشنبه، ۲ مرداد) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار شد، گفت: یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با سال های گذشته متفاوت بوده و توانسته بعضی از اجراها را در سراسر استان گیلان برگزار کند تا همه مردم از این نمایش های اثرگذار بهرمند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه پرداختن به برخی از موضوع‌ها و سوژه‌ها و تعدد آثار رسیده از مهم‌ترین نوآوری‌های این جشنواره بود، افزود: جشنواره شهروند لاهیجان توانسته در بین میادین نمایش کشور، جای خود را باز کند و این امر موجب شد تا تکلیف ما خدمتگزاران در حوزه فرهنگ سنگین‌تر شود تا جشنواره‌های بعدی را با کیفیت تر و در تراز بالاتری برگزار کنیم.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران و مسئولان برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: لاهیجان عروس شهرهای گیلان است و این ویژگی به واسطه طبیعت بکر، جاذبه‌های طبیعی و حضور چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری، مفاخر و مشاهیر فرهنگی است که خوش درخشیدند.

ثقتی با بیان اینکه باور ما این است که گیلان و شهرستان لاهیجان مستحق بهترین هاست، خاطرنشان کرد: همه شهرستان های استان به واسطه وجود مفاخر ادبی و هنری و چهره های برجسته فرهنگی و هنری می تواند به درستی میزبان رویدادها و فعالیت های فرهنگی و هنری کشور باشد.

« رضا زنده دل» نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری‌ها ورود به مسائل فرهنگی است، گفت: شهر لاهیجان در این خصوص  بسیار خوب  اقدام کرده و یکی از این کارها، جشنواره تئاتر خیابانی است که با استفاده از هنرهای نمایشی به آموزش، حفظ ارزش‌های ملی و مذهبی به ویژه ارتقای سطح آگاهی مردم و حقوق شهروندی پرداخته است.

شهردار لاهیجان با اشاره به اینکه وجود بیماری کرونا موجب شد که تصمیم‌گیری برای شروع این جشنواره کمی با وقفه آغاز شود، تصریح کرد: خوشبختانه یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند با استقبال بی‌نظیر خوب شهروندان و هنرمندان همراه بود.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ اثر هنری در بخش مسابقه، سه اثر در بخش جنبی و پنج کار در بخش کودک از میان ۱۶۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره پذیرفته شد که طی سه روز در هفت نقطه شهر برای عموم شهروندان به اجرا درآمد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=6476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.