تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
3
نماینده تبریز:

اگر موضوع ۷۵خودرو شاسی بلند دروغ بود ، چرا معاون قالیباف را به خاطر امضای آن نامه برکنار کردند؟

  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۹
اگر موضوع ۷۵خودرو شاسی بلند دروغ بود ، چرا معاون قالیباف را به خاطر امضای آن نامه برکنار کردند؟
احمد علیرابیگی با وجود احضار به دادستانی و هیت نظارت بر رفتار نمایندگان، بر ادعای خود در مورد تحویل 75 خودرو شاسی بلند به مجلس اصرار دارد

بخشی از مصاحبه این نماینده را می خوانید:

درخصوص ادعای مطرح‌شده اخیرتان درباره واگذاری خودروهای شاسی‌بلند به برخی نمایندگان در زمان استیضاح اول وزیر صمت که برایتان حواشی زیادی ایجاد کرده است، توضیح دهید.

به‌طور جدی از هیئت‌رئیسه مجلس می‌خواهم یک گروه حقیقت‌یاب تشکیل دهند تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده است و موضوع چیست؟ من به‌عنوان نماینده مردم، در دفاع از آبرو و حیثیت خودمان معتقدم این گروه حقیقت‌یاب باید تشکیل شود تا حقیقت ماجرا برای مردم روشن شود. هرچند دوستانی که با آنها صحبت می‌کردم معتقد بودند خلافی متوجه این موضوع نبوده است؛ اما مستنداتی را که در‌این‌باره دارم، به آنها ارائه داده‌ام. اگرچه یک نماینده دستگاه اطلاعاتی در اختیار ندارد و پلیس امنیت نیست، با وجود ‌این توانسته‌ام این اطلاعات و مستندات و مدارک را گردآوری کنم. بر ‌اساس رسالت نمایندگی هم خواستم که در‌این‌باره شفاف‌سازی شود و هیئت‌رئیسه مجلس بگوید این واگذاری خودرو چه ارتباطی با استیضاح وزیر صمت در نوبت اول استیضاح داشته است.

‌یعنی خودروهای شاسی‌بلند مد‌نظر در همان زمان استیضاح وزیر صمت تحویل داده شده است؟

بله. اگر به تاریخ درخواستی که ارائه شده است توجه کنید، تاریخ آن سال ۱۴۰۰ است و دستور واگذاری خودروها خرداد ۱۴۰۱ صادر شده؛ یعنی درست زمانی که مسئله استیضاح وزیر صمت خیلی جدی شده بود، این واگذاری‌ها صورت گرفته است. فیش بعدی که به مهر ۱۴۰۱ برمی‌گردد هم همان بحبوحه استیضاح وزیر بود و جلسه استیضاح آبان در مجلس برگزار شد. این موضوعات صرفا سبب می‌شود این سؤال مطرح شود که چه ارتباطی بین استیضاح وزیر صمت با این واگذاری خودروها وجود دارد؟ در‌عین‌حال ذیل این درخواست، امضای معاون نیروی انسانی امور اجرائی مجلس دیده می‌شود که خیلی محل تأمل است. بنابراین اگر به دفاعیات من توجه کنید، آنجا گفته‌ام دریافت‌کنندگان خودرو می‌دانستند کاری که انجام می‌دهند کار ناصوابی است و پیامد خواهد داشت و ممکن است مورد پیگرد قضائی قرار گیرند؛ به‌ همین دلیل هیچ‌کدام با اسامی خودشان خودروها را دریافت نکرده‌اند؛ یعنی به‌جز تعداد کمی از نمایندگان بقیه با اسامی دیگری این خودروها را دریافت کرده‌اند. پس به نادرست‌بودن این کار آگاه بوده‌اند و می‌دانستند که حق مردم است. بنابراین از آنجایی که این رفتار باعث خدشه حیثیتی به همه مجلس شده است، ما به‌عنوان نماینده مجلس خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب هستیم که بعد از بررسی، حقیقت را با مردم در میان بگذارد. البته در جلسه هیئت نظارت به من گفتند ما مسئولیتی در‌این‌باره نداریم که بررسی کنیم این واگذاری بحق بوده یا ناحق است، بلکه ما مسئولیت داریم فقط بررسی کنیم این صحبت‌هایی که شما داشته‌اید در راستای مسئولیت نمایندگی بوده است یا خیر و ما باید این موضوع را احراز کنیم. در‌حالی‌که شکی در‌این‌باره وجود ندارد. من به‌عنوان نماینده مردم در دفاع از حقوق مردم یک سؤال از هیئت‌رئیسه مجلس مطرح کرده‌ام که برای افکار عمومی مشخص کنند ارتباط واگذاری خودروها با استیضاح وزیر صمت چه بوده است؟

‌این نگرانی در جامعه وجود دارد که به خاطر مباحث پیش‌آمده و تصویر ارائه‌شده از مجلس و دولت درباره موضوع استیضاح بخواهند فضای موجود را در برخورد با شما تلطیف کنند.

من به‌عنوان نماینده مردم در چارچوب وظیفه نمایندگی سؤالی را مطرح کرده‌ام که مشخص کنید چه ارتباطی در‌این‌باره وجود داشته است. من که کاری خارج از وظیفه نمایندگی انجام نداده‌ام!

‌دادستان گفته‌اند موضوع را بررسی می‌کنند و اگر خارج از وظایف نمایندگی تشخیص داده شود، شما تحت پیگرد قانونی قرار خواهید گرفت.

من نماینده مردم هستم و در راستای حقوق مردم، مدارک و مستنداتی ارائه داده‌ام. این مدارک را در اختیار دارم که واگذاری خودروها در راستای منتفی‌کردن استیضاح بوده است. آنها هم می‌توانند در‌این‌باره توضیح دهند که آیا ارتباطی بین این دو موضوع وجود دارد یا ندارد. حتی می‌توانند منکر ارتباط این موضوعات با هم شوند و اینجا افکار عمومی می‌تواند قضاوت کند.

‌روز گذشته فهرستی مربوط به افرادی که خودروها را دریافت کرده‌اند منتشر شد. در‌این‌باره توضیح دهید که آیا دریافت خودروها با اسم خود نمایندگان بوده است؟

در فهرست مد‌نظر، اسامی خود نمایندگان وجود ندارد و اسامی افراد متعددی به چشم می‌خورد؛ اما تنها اتصال و ارتباط این فهرست با مجلس، امضای معاون نیروی انسانی امور اجرائی مجلس است که هیچ‌کسی نمی‌تواند ارتباط آن فهرست با مجلس را منکر شود؛ در غیر ‌این ‌صورت امضای معاون نیروی انسانی مجلس پای آن نامه چه می‌کند؟ این امضا پل ارتباطی این ماجرا با مجلس است. البته کسی منکر موضوع واگذاری‌ها نیست و ماجرا کاملا روشن است؛ اما می‌گویند این موضوع بررسی شده و معاون نیروی انسانی مجلس برکنار شده است و نباید دیگر ماجرا را پیگیری کرد.

‌نمایندگانی که این خودروها را دریافت کرده‌اند، توضیحی در‌این‌باره دارند؟

این یک مطالبه ملی است؛ اما من حتی از طرف همکارانم در مجلس هم تحت فشارم و به من انتقاد می‌کنند این کاری که انجام داده‌ای، عرصه را برای ما تنگ کرده است و این اتهام روی دوش ما سنگینی می‌کند. چه‌بسا بسیاری از نمایندگان خودروهای مدنظر را نگرفته‌اند و به این موضوع ورود نکرده‌اند و باید حساب آنها از بقیه که گرفته‌اند جدا شود. به ‌همین ‌دلیل تأکید دارم در‌این‌باره باید شفاف‌سازی شود. این علامت‌سؤال که آیا ادعایی که این نماینده مطرح کرده صحت دارد یا ندارد، باید در جامعه برداشته شود. بالاخره این اتفاق افتاده و باید مسئولان رسیدگی کنند.

‌سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کرده که هیئت نظارت سؤال شما را در راستای وظیفه نمایندگی تشخیص نداده است و پرونده شما را به قوه قضائیه ارسال می‌کنند.

اگر هیئت نظارت سؤال من را در راستای وظیفه نمایندگی تشخیص نداده است هم مشکلی نیست، من مستندات خود را به دادگاه ارائه خواهم داد.

‌در دادستانی فضا چطور بود؟

آنجا هم مستندات خود را ارائه دادم و برایشان توضیح دادم بر‌ اساس این مستندات این حرف را بیان کرده‌ام. قرار شد مستندات من را بررسی کنند، اصالت آن را احراز کنند، خودروساز را بخواهند و در پروسه‌ای به موضوع رسیدگی کنند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=9973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.