تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

آیین کلنگ زنی پروژه مسیر پیاده و دوچرخه سواری تالاب حاجی آباد و افتتاح همزمان پروژه های هفته دولت توسط مدیریت شهری لاهیجان

  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
آیین کلنگ زنی پروژه مسیر پیاده و دوچرخه سواری تالاب حاجی آباد و افتتاح همزمان پروژه های هفته دولت توسط مدیریت شهری لاهیجان
آیین آغاز اجرای پروژه تالاب حاجی آباد و پروژه های هفته دولت مدیریت شهری لاهیجان برگزار شد

به گزارش نگین شمال ، این مراسم با حضور سید محمد اسحاقی، معاون امور اقتصادی استانداری گیلان، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان، مدیرکل بهزیستی گیلان، مدیر کل امور اقتصادی گیلان، فرماندار، معاونان فرمانداری، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، مدیران دستگاههای اجرایی، اعضای ادوار شورای اسلامی شهر و جمعی از شهروندان در تالاب حاجی آباد لاهیجان برگزار شد.
رضا زنده دل، شهردار لاهیجان در این مراسم با گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر گفت: از حمایت های اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر که یاریگر ما بودند تا بتوانیم در جهت توسعه، عمران و آبادانی شهر قدم برداریم قدردانی می نمایم.
وی اضافه کرد: یکی از مطالبات اولیه مردم، بحث آسفالت شهر بود که با فرسودگی روبرو بود و حدود ۷۰ هزار متر مربع از معابر با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان آسفالت شد.
زنده دل افزود: تکمیل پارک جانبازان که در دوره گذشته افتتاح شده بود با اعتباری بالغ  بر دو میلیارد تومان اجرا شد و پروژه پیاده روسازی هم با اعتباری بالغ  بر ۱۶ میلیارد تومان به اجرا رسید و تکمیل پل نخجیرکلایه هم با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان امروز به افتتاح می رسد.
شهردار لاهیجان با اشاره به اجرای پروژه احیای بافت  تاریخی شهر لاهیجان گفت: پروژه هشت محل، هشت بهشت در دو محل آغاز شده و در محله پردسر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان اجرا شده و احیای پل خشتی به عنوان یکی از آثار تاریخی و هویت شهر هم با اعتبار یک میلیارد تومان اجرا شده است.
وی افزود: امسال در دوره ششم شورای اسلامی شهر، در مجموع ۶۰ میلیارد تومان پروژه های عمرانی در شهر لاهیجان اجرا شده است.
وی اضافه کرد: در بحث فرهنگی، ثبت لاهیجان، به عنوان پایتخت چای ایران در کمیسیون ملی یونسکو با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر انجام شد و برگزاری یازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند و آزادسازی جزیره از دیگر اقدامات شهرداری لاهیجان بود.
زنده دل گفت: امروز شاهد کلنگ زنی پروژه مسیر پیاده و دوچرخه سواری تالاب حاجی آباد هستیم که یکی از پروژه های مهم گردشگری است که در چند سال گذشته در بحث توازن شهر به عنوان یک نیاز مطرح بود.
شهردار لاهیجان اضافه کرد: مساحت این تالاب ۱۴۸ هزار متر مربع  می باشد که قسمت آبگیر آن ۸۰ هزار مترمربع و محوطه خشک آن ۷ هزار مترمربع می باشد و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان مسیر پیاده و دوچرخه سواری حاشیه تالاب به طول ۲ کیلومتر اجرا می شود و این پروژه یکی از مقاصد مهم گردشگری خواهد بود.
بهمن کنعانی، رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان در این مراسم با بیان اینکه لاهیجان یکی از تأثیرگذارترین شهرهای استان گیلان می باشد، افزود: شهرداری ها به عنوان نهاد عمومی غیردولتی از بودجه دولتی استفاده نکرده و تنها در برخی پروژه ها از کمک دولت استفاده می کنند.
وی گفت: تالاب حاجی آباد می تواند، استخر دیگری باشد و از شهردار و کارشناسان شهرداری انتظار داریم اگر معایبی در آن مجموعه هست، در این پروژه معایب برطرف شود و از نقاط قوت استفاده شود.
وی با بیان اینکه محیط این تالاب، هم اندازه دور استخر است، اضافه کرد: امیدواریم در آینده نزدیک این منطقه یک منطقه گردشگری، تفریحی و ورزشی زیبایی باشد.
وی گفت: ادامه مسیر بلوار دکتر حکیم زاده به بلوار دیلمان و دانشجو از پروژه های در دست اقدام مدیریت شهری است که باعث کاهش ۸۰ درصدی ترافیک جنوب شهر به خصوص در ایام تعطیلات خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان افزود: از نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی و استاندار گیلان انتظار داریم تا برای  احداث دو دهنه پل در این مسیر یاریگر مدیریت شهری باشند و در کمیته برنامه ریزی بودجه این دو پل لحاظ شده تا بتوانیم از اعتبارات دولتی استفاده کنیم و احداث آن سرعت بیشتری داشته باشد.
وی گفت: بیش از ۱۰ سال است که دستگاههای سنگین به شهرداری لاهیجان اختصاص پیدا نکرده و از نماینده شهرستان درخواست داریم از طریق سازمان شهرداری ها، چند دستگاه سنگین به شهرداری لاهیجان اختصاص داده شود.
وی در پایان با توجه به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان، خواستار اختصاص ردیف بودجه در اعتبارات سال ۱۴۰۲ شد.
فرهاد براتی فرماندار شهرستان لاهیجان هم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: لاهیجان با توجه به تمدن قدیمی از جمله شهرستان های خاص استان گیلان و پایتخت و قطب گردشگری جهان اسلام می باشد.
وی گفت: مدیران شهرستان  به ویژه شهرداری تلاش خودشان را انجام دادند تا فرهنگ خود را حفظ و قوی تر کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی، ثبت لاهیجان پایتخت چای ایران در یونسکو با حضور استاندار محترم گیلان با تلاش عزیزان شورا و شهردار و همدلی دستگاههای اجرایی شهرستان اتفاق افتاد.
وی در پایان از همراهی مردم، نماینده شهرستان، امام جمعه و مدیران دستگاههای اجرایی و استاندار گیلان قدردانی کرد.
سید محمد اسحاقی معاون امور اقتصادی استانداری گیلان هم در این مراسم گفت: لاهیجان بهشت ایران و مقصد گردشگری بسیاری از ایرانیان و اقصی نقاط دنیا بوده و  دارای مردمانی با فرهنگ و با اخلاق می باشد.
وی با بیان اینکه همدلی باید شعار همه مسئولان باشد، گفت: خوش به حال مسئولی که باورساز هست و در دولت سیزدهم خوش به حال مسئولی که می تواند امیدآفرینی کند برای مردمی که همیشه پای نظام و انقلاب ایستادند.
وی با بیان اینکه در بحث سرمایه گذاری در خدمت شهرستان لاهیجان هستیم، افزود: رقمی بالغ  بر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان صرفاً از محل تبصره ۱۸ و بالغ بر ۳۰ درصد برای بحث گردشگری گذاشتیم و آماده هستیم در خدمت سرمایه گذاران باشیم و فضای تالاب حاجی آباد هم ظرفیت و شرایط لازم را برای سرمایه گذاری دارد.
در پایان این مراسم کلنگ مسیر پیاده و دوچرخه سواری تالاب حاجی آباد با حضور معاون امور اقتصادی استانداری گیلان و سایر مسئولان به زمین زده شد.

 

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=6799

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.