تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1
یادداشت:

آتش تالاب امیرکلایه هم نتوانست نماینده لاهیجان را پای کار بیاورد

  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
آتش تالاب امیرکلایه هم نتوانست نماینده لاهیجان را پای کار بیاورد
در حالیکه آتش سوزی تالاب امیرکلایه شهرستان لاهیجان قریب به یک هفته ادامه یافت و تلاش های جانانه و بی وقفه ی جهادگران محیط زیست و منابع طبیعی و آتش نشانی و… سرانجام موجب خاموش شدن این آتش سوزی چندین هکتاری گردید .

اما مسئله ای که موجبات تاثر برخی فعالین رسانه ای را در این ایام فراهم آورد ، عدم حضور میدانی و حتی برون میدانی! رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان در زمان آتش سوزی تالاب بین المللی امیر کلایه علی رغم علاقمندی وافر ایشان به این منطقه بوده است ! .
شاید اگر آتش در مجاورت ساخت و ساز غیر مجازی که در حریم این تالاب رخ داده بود شعله ور می گردید ، برخی با حساسیت بیشتری اخبار تالاب امیرکلایه را دنبال می نمودند .

گفتنی است ، رسول فرخی میکال که بارها پیگیری هایش برای لایروبی بخشی از این تالاب با سازمان محیط زیست را رسانه ای نمود ، این روزها در حالیکه فعالان رسانه و محیط زیست و مردم لاهیجان زمین و زمان را زیر و رو نموده تا استاندار گیلان با ارسال دو فروند هلیکوپتر آبپاش موافقت نماید ، کوچکترین واکنشی به مطالبات مردمی نشان نداد .

گفته می شود ،احداث نهر آب در حاشیه این تالاب و برداشت حجم عظیمی از آن برای مناطق زراعی ، امیر کلایه را در بدترین حالت ممکن بی آبی رسانید .

در این بین چندین سوال اذهان فعالان حوزه رسانه و محیط زیست را تحت شعاع خود قرار داده؟؟

آیا جهاد کشاورزی برنامه ای برای احیاء نهر انتقال قدیمی آب حشمت رود هم دارد ؟ و آیا فرخی میکال علاقمندی به پیگیری مطالبات فعالان محیط زیستی دارد یا مجددا باید در این زمینه دست به دامان استاندار شد؟

فارغ از همه ی این مسائل ، کمبود امکانات لازم برای اطفاء حریق در حوزه ی محیط زیست ، اصلی ترین معضل شهرستان لاهیجان با این وسعت عظیم از منابع طبیعی، این مواهب الهی است که متاسفانه در نظر مسئولین امر نادیده انگاشته شده است .

امید که اگر فرخی میکال روزی بر آن شده که مستقیما مورد سوال قرار گیرد (در حالیکه بیش از یک ماه نیز از هفته ی خبرنگار گذشته و تاکنون برای برگزاری نشست خبری نیز اقدام ننموده است) ، پاسخ اقناع کننده ای برای سوالات مردم و اصحاب رسانه داشته باشد .

ارسالی شهروند

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=6849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.