تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
4

برگزاری گارکاه آموزشی سامانه سامح دررشت

  • ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
برگزاری گارکاه آموزشی سامانه سامح دررشت
به منظور آموزش و بازآموزی بازرسان بهداشت حرفه ای مراکز بهداشت تابعه دانشگاه ، کارگاه آموزشی سامانه سامح دررشت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا) ؛ دکتر سید محمود رضوانی- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدا با اشاره به مسئولیت سنگینی که در خصوص تامین، حفظ و ارتقای سلامت افراد جامعه بر عهده کارکنان حوزه  بهداشت و درمان است، اظهار کرد: این مسئولیت با وجود اینکه بسیار سنگین است اما از تقدسی در بین مردم برخوردار است و در حیطه  کار و تولید هم این مسئولیت سنگین بر عهده کارشناسان بهداشت حرفه ای می باشد.
وی ادامه داد؛ با روند رو به سالمندی جمعیت استان و درگیری مردم با بیماری هایی مانند؛ فشار خون بالا و دیابت، تامین سلامت نیروی کار بسیار حائز اهمیت است زیرا توسعه هر استان و منطقه ای وابسته به نیروی کار و تولید می باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه همچنین ، برگزاری کارگاه های آموزشی با بازرسان بهداشت حرفه ای را گامی در راستای آشنایی بهتر با قوانین این حوزه برشمرد و تصریح کرد؛ برگزاری این کارگاه ها فضای آشنایی بیشتر و بهتر برای بازرسان با قوانین را مهیا می کند که در نهایت منجر به اطمینان بیشتر در اجرای قوانین و تسلط بهتر آن ها بر کار در راستای تامین سلامت نیروهای کار خواهد شد.
 در ادامه مهندس محمدباقر باقری- رئیس گروه بهداشت حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه نیز در خصوص اهمیت ارتقای عملکرد بازرسان بهداشت حرفه ای در سامانه سامح مطالبی را ارائه کرد و گفت؛ هر بازرس بهداشت حرفه ای ۳۰۰ کارگاه را تحت پوشش خود دارد.
لازم به ذکر است ؛ در پایان ، نحوه تکمیل چک لیست معاینات سلامت شغلی و سنجش عوامل زیان آور محیط کار و همچنین، روند ثبت بازرسی از کارگاه ها و کارخانجات در سامانه سامح  تشریح  و مطالبی،در خصوص ثبت کارگاه های جدید بر اساس آیسیک، ارائه شد.
لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=13486

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.