ab361a1236","lang":0,"debug":0}
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

برف و کاهش دما در راه کشور

  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

ز اواسط هفته تا امروز روند افزایش دما را در کشور داشتیم و در اغلب نقاط کشور این افزایش دما اتفاق افتاد که بیشترین افزایش در سواحل خزر بود تاجایی که دمای هوای رشت در روز گذشته به ۲۷ درجه سانتیگراد، برابر با هوای اهواز رسید. وی ادامه داد:، اما این روند پایدار نیست و […]

ز اواسط هفته تا امروز روند افزایش دما را در کشور داشتیم و در اغلب نقاط کشور این افزایش دما اتفاق افتاد که بیشترین افزایش در سواحل خزر بود تاجایی که دمای هوای رشت در روز گذشته به ۲۷ درجه سانتیگراد، برابر با هوای اهواز رسید.
وی ادامه داد:، اما این روند پایدار نیست و از بعد از ظهر امروز تا اواسط هفته آینده روند کاهش دما را پیش بینی می‌کنیم.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با نفوذ یک سمانه جدید بارشی از سمت شمال غرب و غرب به کشور، از بعد از ظهر امروز بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی و کردستان و شمال کرمانشاه آغاز می‌شود و به تدریج به سایر استان‌های نوار شمالی کشور گسترش می‌یابد.

 

وی افزود: فردا علاوه بر غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل جنوبی دریای خزر هم درگیر بارش خواهند بود و استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، همدان، لرستان، مرکزی، البرز، تهران، قزوین و زنجان علاوه بر وزش باد، بارش دارند و در سواحل غربی خزر بخصوص استان گیلان و غرب مازندران بارندگی پیش بینی می‌شود.
آقای سرکرده با هشدار به کشاورزان درخصوص عواقب احتمالی این کاهش دما گفت: از روز دوشنبه این بارش‌ها به شرق خزر خواهد رسید و به مرور در استان گلستان و همچنین استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان و جنوب کرمان منتظر بارش هستیم.
وی افزود: عمده این بارش‌ها به ویژه در استان‌های شمال غربی به شکل برف است که می‌تواند تا ۵۰ سانتی متر هم برسد که منجر به اخلال در تردد جاده‌ای در جاده‌های کوهستانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.