تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
3

جلگه گیلان سفیدپوش می‌شود

  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
جلگه گیلان سفیدپوش می‌شود

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ توده‌هوای گرم و پایدار از عصر روز و فعالیت تا عصر روز جمعه در منطقه است. وی با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در روزهای آینده افزود: از عصر […]

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ توده‌هوای گرم و پایدار از عصر روز و فعالیت تا عصر روز جمعه در منطقه است.

وی با اشاره به وضعیت دمای هوای استان در روزهای آینده افزود: از عصر امروز دمای هوا در اکثر مناطق استان چهار تا هشت درجه سلسیوس افزایش می‌یابد و وزش باد نیز شدید است و مردم در استقرار سازه‌های موقت و داربست‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه به‌تدریج دمای هوا از عصر جمعه کاهش می‌یابد، گفت: احتمال بارش برف در مناطق جلگه‌ای وجود دارد و در بعضی از نقاط استان به‌ویژه در نواحی ساحلی و مناطق کوهستانی نیز سرعت وزش باد بسیار شدید پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی وجود دارد گفت: مردم از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند با توجه به پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

دادرس با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، افزود: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه پس از خروج سامانه بارشی برای نواحی کوهستانی یخبندان پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها با توجه به حوادث احتمالی تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل‌آورند، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد، گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.