تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
4

بیش از ۹۷ درصد مطالبات چای‌کاران پرداخت شد

  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۹:۴۴
بیش از ۹۷ درصد مطالبات چای‌کاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۱۱ درصد رشد داشته است. به گفته جهان‌ساز امسال ۴۵ درصد برگ سبز خریداری شده […]

رئیس سازمان چای کشور افزود: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه ماه قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گفته جهان‌ساز امسال ۴۵ درصد برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۵۵ درصد درجه دو بوده است.

۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به چای‌کاران پرداخت شد

او درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به منظور عملیات به زراعی و خرید ماشین‌آلات به چای‌کاران و ۱۷ میلیارد تومان به کارخانه‌ها به منظور سرمایه در گردش پرداخت شده است که بدین ترتیب در ۱۰۷ هزار هکتار از باغات چای عملیات به زراعی انجام شده است.

به گفته رئیس سازمان چای کشور اجرای عملیات به زراعی در بهبود کیفیت برگ سبز چای، چای خشک تولیدی، استحصال درصد چای ممتاز قلم و احیای باغات رها شده نقش مؤثری دارد.

جهان‌ساز ادامه داد: امسال برای احیای ۲ هزار هکتار از باغات رها شده تسهیلات در اختیار چای‌کاران قرار خواهد گرفت و حال باید منتظر ماند و دید که تا پایان اسفند چقدر تقاضا از سوی چای‌کاران برای احیای باغات خواهیم داشت.

او با بیان اینکه مشکلی در فروش چای تولید داخل وجود ندارد، گفت: با توجه به بهبود کیفیت چای و گرایش مردم طی سال‌های اخیر به مصرف چای داخل مشکلی در فروش چای کشور وجود ندارد.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت چای در بازار

رئیس سازمان چای کشور افزود: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید چای نسبت به ماه‌های اخیر به قیمت چای نسبت به یک ماه گذشته ۵۴ تا ۱۰ درصد در بازار کاهش داشته است.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای تصریح کرد: اگر چه پیشنهاداتی در خصوص نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال زراعی آینده داده شده، اما هنوز تعیین تکلیفی در این خصوص صورت نگرفته است و همواره انتظار می‌رود نرخ اعلام شورای اقتصاد به سبب ایجاد انگیزه در میان چای‌کاران کمتر از تورم نباشد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=639

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.