تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6

فرماندار سیاهکل در جلسه شورای کشاورزی؛

  • ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
فرماندار سیاهکل در جلسه شورای کشاورزی؛

فرماندار سیاهکل در این جلسه با اشاره به تداخل اراضی کشاورزی در داخل بافت روستاها از ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خواست با رعایت قوانین ، نظارت مستمر و گشت مشترک بازرسی از روستاها و فرهنگ سازی با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران، نسبت به پیشگیری و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اقدام […]

فرماندار سیاهکل در این جلسه با اشاره به تداخل اراضی کشاورزی در داخل بافت روستاها از ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خواست با رعایت قوانین ، نظارت مستمر و گشت مشترک بازرسی از روستاها و فرهنگ سازی با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران، نسبت به پیشگیری و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کنند .
محمود صوفی در ادامه با تاکید بر رفع مشکلات مردم و طرح تکریم ارباب رجوع ، متذکر شد : در سال زراعی جاری تعدادی از کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی استقبال نکردند و لازم است که پرداخت به موقع و تسریع در خسارات بیمه محصولات کشاورزی را در دستور کار قرار دهید و انتظار داریم صندوق بیمه کشاورزی تمهیدات لازم را در این خصوص و رفع این دغدغه ها و افزایش بهره مندی کشاورزان از طرح فراگیر بیمه صورت دهند تا خسارتی متوجه کشاورز و باغدار نباشد و از این بابت متضرر نشوند .
قابل ذکر است در سال جاری در بخش آب بندان ها تاکنون برای تعداد 18 آب بندان شهرستان با اعتبار یک میلیارد و سیصدوشصت میلیون تومان ، کار نقشه برداری ، مناقصه و پیمانکار مشخص شده است و امکان افزایش نیز دارد.
همچنین در امهال تسهیلات سر رسید شده و معوقه در بخش کشاورزی تاکنون تعداد 381 فقره از تسهیلات با مبلغ هشت میلیارد و چهارصدو شصت و هشت میلیون تومان با درصد جذب 8/79 درصدی شامل این طرح شده اند و اطلاع رسانی برای انعکاس و جذب بیشتر این خدمت دولت تدبیر و امید ادامه دارد.
در بخش پرداخت خسارات انفرادی و اشخاص آسیب دیده در بخش کشاورزی از سیل سال 98 تاکنون مبلغ یکصدوبیست ونه میلیون و پانصد و بیست هزار تومان به صورت بلاعوض و مبلغ یکصدوسی و هفت میلیون و چهارصد هزار تومان تسهیلات به این اشخاص پرداخت شده است.
در بخش پرداخت تسهیلات به خریداران ادوات کشاورزی تاکنون به 50 نفر مبلغ دومیلیارد و ششصد میلیون تومان ، پرداخت سیصدوسی و دو میلیون تومان برای توسعه در حوزه پرورش ماهی به افراد متقاضی از محل تبصره 18 ، مبلغ سه میلیارد و پانصد و نود و چهار میلیون تومان تسهیلات بابت کاشت گیاهان دارویی و زعفران در بخش دیلمان و پیرکوه ، مبلغ هفتصد میلیون تومان نیز تسهیلات بابت صنایع تبدیلی تاکنون پرداخت شده است که تنها نمونه کوچکی از خدمات دولت تدبیر و امید در راستای توسعه بخش کشاورزی شهرستان سیاهکل است.
همچنین در بخش خدمات زیربنایی و حمایت از چایکاران برای 1600 هکتار سطح زیر کشت چای در شهرستان سیاهکل تاکنون 5898 تن برگ سبز چای به ارزش پانزده میلیارد و هشتصد و بیست و هشت میلیون تومان از چایکاران خریداری شده است ، بابت خرید ادوات کشاورزی مرتبط با کار چایکاران مبلغ دویست و سی و هفت میلیون تومان به 69 متقاضی تسهیلات پرداخت شده است و 63 تن کود شیمیایی از 544 تن سهمیه کود شیمیایی نیز تاکنون به چایکاران شهرستان تحویل شده است.

👌البته در خصوص برخی آمار،ارقام و گزارش کار فوق سوالاتی مطرح هست که پس از پرسش با مسولان محترم مجدداً اطلاع رسانی خواهد شد…

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.