49a2a5dd4d","lang":0,"debug":0}
تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
3

سد پلرود سال ۱۴۰۰ آبگیری خواهد شد

  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
سد پلرود سال ۱۴۰۰ آبگیری خواهد شد

ایسنا گیلان نوشت: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: آبگیری سد پلرود که پتانسیل خوبی برای کنترل سیلاب ها دارد در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. وحید خرمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت ساخت دو سد شفارود و پلرود گفت: ساخت سد در استان گیلان شرایطی خاصی به جهت پراکندگی بافت جمعیتی […]

ایسنا گیلان نوشت: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: آبگیری سد پلرود که پتانسیل خوبی برای کنترل سیلاب ها دارد در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

وحید خرمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت ساخت دو سد شفارود و پلرود گفت: ساخت سد در استان گیلان شرایطی خاصی به جهت پراکندگی بافت جمعیتی و پوشش جنگلی دارد، بنابراین احداث جاده جایگزین، جابجایی اهالی، تملک زمین و اخذ مجوز زیست محیطی هر کدام پروسه ای هستند که به تنهایی یک پروژه سنگین و زمان‌بر است.

وی افزود: در خصوص سد شفارود مجوزهای لازم اخذ شده و مقدمات کار بدنه، تزریقات و تحکیم‌های سد انجام شده و ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سد پلرود نیز ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سال ۹۸ در حدود ۲۰ متر از ارتفاع این سد خاکریزی شده و نمود خارجی کار مشخص است و در انتظار تزریق منابع مالی هستیم تا تأخیر احداث سد را جبران کنیم و این سازه برای استان گیلان بسیار مفید خواهد بود.

خرمی ادامه داد: سد پلرود آب شرب منطقه و اراضی کشاورزی را تامین خواهد کرد و پتانسیل خوبی برای کنترل سیلاب ها دارد و آبگیری آن در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

وی در خصوص احداث سد دیورش گفت: سد دیورش ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم که با فراهم شدن مقدمات احداث آن و تسریع در روند احداث در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در خصوص روند احداث سد لاسک عنوان کرد: سد لاسک کمک خواهد کرد که رسوبات وارد تالاب نشوند، سد لاسک بر اساس فاینانس داخلی ماده ۵۶  سرمایه گذار  و پیمانکار دارد و  مجوز زیست محیطی این سد در اول آذر ماه ۱۳۹۷ اخذ و تضمین نامه دولت نیر از طریق سازمان برنامه و بودجه در  تاریخ ۱۸ دی ماه سال جاری ابلاغ شده است و عملیاتی اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: برای اخذ مجوز زیست محیطی هزینه ساخت، حجم بتن ریزی و خاکبرداری سد ۴۰ تا ۶۰ درصد افزایش دادیم در حالیکه ظرفیت سد کاهشی بود تا بتوانیم حدود ۵۵ هکتار از اراضی ارزشمند جنگلی را از محدوده سد خارج کنیم؛ بنابراین تمامی الزامات زیست محیطی رعایت شده است و مجوز زیست محیطی آن صادر شده است.

خرمی گفت: برنامه زمانی برای احداث سد لاسک حدود چهار سال است و در حال هماهنگی با دستگاه های اجرایی استان برای انجام پروژه هستیم.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=550

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.