تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

۳۰۰ میلیارد ریال پروژه اقامتگاه بومگردی در گیلان آماده بهره برداری است

  • ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۹:۳۸
۳۰۰ میلیارد ریال پروژه اقامتگاه بومگردی در گیلان آماده بهره برداری است

شهرود امیرانتخابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گیلان را جزو استان‌های پیشتاز و خلاق در حوزه بوم‌گردی دانست و افزود: این میزان سرمایه گذاری در ۴۲ واحد بومگردی انجام شده است. وی اظهار داشت : این واحدهای آماده بهره برداری در شهرهای رشت، سیاهکل، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، […]

شهرود امیرانتخابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، گیلان را جزو استان‌های پیشتاز و خلاق در حوزه بوم‌گردی دانست و افزود: این میزان سرمایه گذاری در ۴۲ واحد بومگردی انجام شده است.
وی اظهار داشت : این واحدهای آماده بهره برداری در شهرهای رشت، سیاهکل، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، لاهیجان، فومن، ماسال، تالش و آستانه اشرفیه قرار دارد.

وی بیان کرد : ظرفیت اشتغال اقامت گاه های بومگردی استان که در دهه فجر امسال افتتاح می شود ۱۳۵ نفر اعلام شده است.
امیرانتخابی با بیان اینکه راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند به توسعه پایدار گردشگری کمک کند، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست را از اهداف افتتاح اقامتگاه های بومگردی عنوان کرد.
وی یادآور شد: این اداره‌ کل در یک سال گذشته با ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها، گامی بزرگ در راستای توسعه اکوتوریسم و گردشگری روستایی در ایران برداشته است.
۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در گیلان در حال فعالیت است.

گیلان دارای دو هزار و ۳۱۹ تاسیسات گردشگری اعم از ۱۰۲ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۰ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۲۵ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۲۱ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ مجتمع بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=488

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.