61b58c3d34","lang":0,"debug":0}
تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
3

یک عضو شورا خواهان اجرای ماده 15 قانون شوراها و حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورای شهر لاهیجان شد

  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
یک عضو شورا خواهان اجرای ماده 15 قانون شوراها و حضور خبرنگاران در جلسات علنی شورای شهر لاهیجان شد

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال فرشید فلاح مجد سخنگوی شورای شهر لاهیجان در جلسه این شورا از ریاست شورا خواست در رابطه با جلسات علنی شورای شهر تصمیمی اتخاذ تا هریک از شهروندان ، صاحب نظران ، خبرنگاران و فعالان فضاهای مجازی بتوانند، در جلسات شورا حضور یابند و ناظر بر عملکرد نمایندگان خود […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال فرشید فلاح مجد سخنگوی شورای شهر لاهیجان در جلسه این شورا از ریاست شورا خواست در رابطه با جلسات علنی شورای شهر تصمیمی اتخاذ تا هریک از شهروندان ، صاحب نظران ، خبرنگاران و فعالان فضاهای مجازی بتوانند، در جلسات شورا حضور یابند و ناظر بر عملکرد نمایندگان خود باشند .

این عضو شورا دوره ششم که برای اولین بار در طی دوره های گذشته  خواهان حضور خبرنگاران و جراید طبق قانون و ماده 15 شوراها مبنی بر حضور اصحاب رسانه در جلسات علنی شورای شهر است گفت: حضور شهروندان ، صاحب نظران ، خبرنگاران و فعالان فضاهای مجازی فراهم شود تا در جلسات شورا حضور یابند و ناظر بر عملکرد نمایندگان خود باشند .

گفتنی است : وظیفه رسانه ها، آگاهی بخشی به مردم است

ماده ۱۵ قانون شوراها می گوید که جلسات شوراها علنی و با حضور دو سوم اعضاء اصلی رسمیت‌ می‌یابد و تصمیمات با اکثریت مطلق آرای حاضرین معتبر است و تشکیل جلسات‌غیرعلنی منوط به تصویب دو سوم اعضاء حاضر در جلسه می‌باشد.

موضوع انتخاب شهردار جدید و مصوباتی که به شورای شهر ارتباط دارد نمی تواند غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود. رسانه ها و مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند. خبرنگاران و رسانه ها حق دارند نظرات، انتقادات، پیشنهادها و توضیحات مردم را درج و به اطلاع عموم برسانند.

کسب و انتشار اخباری که به منظور افزایش آگاهی عمومی باشد حق قانونی خبرنگاران و رسانه ها است.

خبرنگار: حمیدرضا اسدی

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=4775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.