تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
2

نمازجمعه وابسته به هیچ تفکر سیاسی در کشور نیست

  • ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
نمازجمعه وابسته به هیچ تفکر سیاسی در کشور نیست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نگین شمال از لنگرود، حجت الاسلام «مهدی نقوی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بزرگداشت نماز جمعه امروز (دوشنبه، ۲۸ تیر) در دفتر وی برگزار شد، گفت: نماز جمعه نماز ویژه و تنها عبادتی است که باید به صورت جمعی برگزار شود و سایر عبادات این […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نگین شمال از لنگرود، حجت الاسلام «مهدی نقوی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بزرگداشت نماز جمعه امروز (دوشنبه، ۲۸ تیر) در دفتر وی برگزار شد، گفت: نماز جمعه نماز ویژه و تنها عبادتی است که باید به صورت جمعی برگزار شود و سایر عبادات این ویژگی را ندارند و این به نماز جمعه برجستگی می دهد.

 

امام جمعه شهرستان لنگرود با بیان اینکه نماز جمعه باید با حکم حاکم اسلامی برپا می شود، تصریح کرد: نماز جمعه از یک جهت وابسته به جایگاه حاکمیتی است و از طرفی وابسته به مردم و مومنین است و رسالتی دارد که فرمایشات حاکم اسلامی را تبیین و گفتمان سازی می کند.

حجت الاسلام نقوی با تاکید بر اینکه نماز جمعه وابسته به هیچ تفکر سیاسی در کشور نیست، اذعان کرد: نماز جمعه و امام جامعه تبیین کننده فرمایشات امام جمعه است و مسیر امامت و ولایت را در جامعه دنبال می کند.

امام جمعه شهرستان لنگرود ادامه داد: مسئولان انقلاب اسلامی، امامان جمعه هستند و نهاد نماز جمعه مسئولیت حفظ نظام اسلامی و انقلاب اسلامی را بر عهده دارد که دغدغه ها و مشکلات مردم را بیان، پیگیری و از مسئولین مطالبه می کند و تنها به بیان مشکلات از تریبون اکتفا نکرده و باید در میدان عمل پیگیری کنند.

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی از ابتدای شکل گیری تا به امروز تلاش کردند اثرگذاری و نقش نماز جمعه را در نگاه مردم خدشه دار کنند، خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب این هدف را با به شهادت رسیدن ائمه جمعه دنبال و امروز با ابزارهایی از جمله تحریف دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه نماز وحدت آفرین است و به همه احزاب و جریان های سیاسی متعلق است، اظهار کرد: نماز جمعه نهادی است که هیج بودجه دولتی ندارد و با امکانات مردمی در حوزه مسئولیت کارها را دنبال می کند و باورمان بر این است که به اندازه تشکیلات عریض و طویل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اثرگذار است و نماز جمعه قوی می تواند خیلی از آسیب ها را در جامعه مدیریت کند.

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه به علت شیوع ویروس منحوس کرونا بخشی از نماز جمعه ها در طی این مدت تعطیل و ستاد نماز جمعه برنامه های مختلف دیگری را در پی گرفته است، افزود: در رزمایش مواسات و کمک های مومنانه بیش از ۶۰ هزار بسته غذایی در طی یک سال و نیم اخیر بین نیازمندان توزیع شد.

امام جمعه شهرستان لنگرود از خبرنگاران درخواست کرد ضمن اینکه ارتباط مردم و نماز جمعه را قوی تر کنند، اخبار نماز جمعه را بیشتر پوشش دهند، تصریح کرد: برای اینکه نماز جمعه در جامعه اثرگذاری و حضور قرارگاهی بیشتری داشته باشند از ارائه برنامه ها، پیشنهادها و انتقادها استقبال می کنیم و علاقمند به ارتباط با رسانه و خبرنگاران هستیم.

خبرنگار: ریحانه شریفی

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=4625

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.