تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
4

نقش شهرداری‌ها در توسعه و آبادانی کشور انکارناپذیر است

  • ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
نقش شهرداری‌ها در توسعه و آبادانی کشور انکارناپذیر است

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: نقش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای کشور انکارناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگین شمال ، جواد نجار تمیزکار در جلسه علنی شورای اسلامی شهر لاهیجان، روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به فعالان عرصه مدیریت شهری تبریک گفت و اظهار کرد: نام‌گذاری این روز از اهمیت و جایگاه ارزشمند خانواده بزرگ شهرداری و دهیاری‌ها در سطح کشور نشان دارد.

وی با بیان این که شهرداری‌، نهادی خودگردان محسوب می‌شود و می‌تواند در تعامل بیشتر با شهروندان در ارائه خدمات و تحقق اهداف خود بسیار موفق‌تر عمل کند، افزود: مجموعه شورای اسلامی و شهرداری لاهیجان در دوره پنجم همواره تلاش کرده تا بتواند این ارتباط و تعامل را میسر سازد و در این راستا اقدامات خوبی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان تاکید کرد: نقش شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در توسعه و آبادانی شهرها و روستاها بر همگان روشن بوده و شهرداری‌ها به‌عنوان یک‌نهاد مردمی نقش مهم و اثرگذاری را در پیشرفت و توسعه شهرها با تکیه بر مشارکت شهروندان ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به این که کسب منابع درآمدی و اقتصادی همواره یکی از اصلی‌ترین چالش‌های مدیران شهری است‌. افزود: شهرداری‌ها از منابع دولتی استفاده نمی‌کنند و از عوارض عمومی، جاری و عمرانی امورات خود را می‌گذرانند و آنطور که باید و شاید نمی‌توانند خدمات گسترده‌ای به شهروندان ارائه کنند.

تمیزکار تصریح کرد: دولتمردان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای رفع این خلأ قانونی برنامه کلانی داشته باشند تا شهرداری‌ها بتوانند از بودجه دولتی سهمی داشته و کمبود منابع پایدار آن‌ها جبران شود.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز قلم به فعالان این عرصه، اظهار کرد: روز قلم برای یادآوری حرمت، منزلت و قداست قلم و اصحاب قلم و فرصتی برای پاسداشت نویسندگان و فعالان عرصه فرهنگ و اندیشه است.

وی افزود: قلم آنقدر اهمیت دارد که در قرآن کریم به آن قسم یاد شده و یکی از بااهمیت‌ترین دستاوردهای فکری بشر است که باید به آن بیش از پیش توجه کرد.

تمیزکار با بیان این که جایگاه قلم و نقش آن در اندیشه نوجوانان و جوانان، در پویایی مردم، فرهنگ و همچنین بیان واقعیت‌های یک جامعه بسیار با اهمیت است. خاطرنشان کرد: قلم می‌تواند باعث تخریب شود، واقعیت‌ها را آشکار کند یا آن را به دروغ جلوه دهد اما اگر از قلم بر اساس آموزه‌های دینی استفاده شود یقیناً بهترین نوشتار خواهد بود.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=4575

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.