تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر لنگرود در مراسم گرامیداشت ۹ اردیبهشت روز شوراها

  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر لنگرود در مراسم گرامیداشت ۹ اردیبهشت روز شوراها

غلامرضا منصفی رییس شورای اسلامی شهر لنگرود گفت: خدا را شاکریم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر لنگرود همدلی توام با آرامش در مجموعه شهری لنگرود سعی کردیم بوجود بیاوریم که نسبت به دوره های قبلی بهتر بوده و به گواهی همه کارشناسان، رابطه مجموعه شورا با فرمانداری و امام جمعه و دیگر نهادها بسیار […]

غلامرضا منصفی رییس شورای اسلامی شهر لنگرود گفت:

خدا را شاکریم در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر لنگرود همدلی توام با آرامش در مجموعه شهری لنگرود سعی کردیم بوجود بیاوریم که نسبت به دوره های قبلی بهتر بوده و به گواهی همه کارشناسان، رابطه مجموعه شورا با فرمانداری و امام جمعه و دیگر نهادها بسیار مطلوب بوده و نظر و قضاوت مردم هم حقا همین بوده است.

ما در ابتدای دوره برنامه های کوتاه مدت بلند مدت و میان مدت پیش بینی نمودیم و بخش اعظم آن اهدافی که ترسیم نمودیم را دست یافتیم.
بعنوان مثال احداث کارخانه کمپوست: بیش از ۲۰ سال است که زباله مردم لنگرود در پارک ریخته و دفن‌ میشد که با پیگیری مجموعه شورا و شهرداری و با حمایت های نماینده وقت ما راهکار بزرگی ایجاد نموده و با سوق دادن اعتباراتی بالغ بر ۱۸ میلیارد در خصوص این‌پروژه هزینه گردیده است و بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این پروژه را تاکنون شاهد بودیم.
دستگاههایی را از خارج از کشور قرار است خرید و وارد کنیم .
انتظار داریم مراسم افتتاحیه پروژه در نیمه اول اردیبهشت انجام بگیرد اگر بحث کرونا اجازه بدهد. وی ادامه داد :
ما در این دوره روزهای خوبی داشتیم و توانستیم میزان ۵۰۰ هزار متر مربع روکش آسفالت در تمام خیابان های محلی و اصلی شهر با ۵۰ میلیارد تومان که از اعتبارات داخلی شهرستان بوده است. و این کار از منطقه کلید بر به سمت کیاکلایه شروع و قسمت های ۳۵ متری و قسمت‌هایی از انزلی محله ومنطقه ی چالکیاسر، منطقه آسید عبدالله ،قصاب محله، آنسر محله، رکج محله راه پشته و …انجام گرفته است . واز مردم می‌خواهیم که برای کوچه ها به کمک شهرداری بیایند.

رئیس شورای شهر لنگرود در خصوص حل شدن مشکل آبگرفتگی در خیابان امام، هلال احمر و .. .اظهار داشت : هر وقت که باران می بارید ، لنگرود اولین شهری بود که آبگرفتگی خیابان امام و هلال احمر رسانه ای می شد. ولی با کار کامل کارشناسی و هماهنگی با شهرداری و مشاوران جوان توانستیم مشکلات را حل کنیم.
در ادامه منصفی به مناطق گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت : شهر لنگرود نه کوه دارد نه دریا ما دو خانه دریا بیگی ومنجم باشی داشتیم که خانه دریا بیگی متاسفانه سوخت وهم ا کنون تمام تلاش خود را انجام میدم تا درخواست ترمیم وضعیت خانه منجم باشی را داریم .

وی ادامه داد : یکی از یاد گاری های شهر لنگرود پل خشتی بود که پارکینگ شهرستان لنگرود بود و ما توانستیم آن را با وجود مخالفت‌ها که بود آن را تبدیل به فضای گردشگری کردیم اما بعدها که این فضا تشکیل شد مخالفان هم تشکر کردند.و این پروژه به متراژ ۷۰۰۰متر مربع شامل نصب کفپوش های سنگی ،نصب صندلی به مدت ۷ماه تکمیل گردید .

منصفی در خصوص مقابله با بحران و اقدامات انجام گرفته ، یا داور شد :
در بحث مواسات و همدلی از روزی که کرونا مطرح شد از سال گذشته شورا و شهرداری با هماهنگی مجموعه شهرستان پای کار آمدیم و تمام گروه های مردم نهاد را در دفتر دور هم جمع کردیم و توانستیم کمک‌های خوبی را به بیمارستان‌ها و برای مردمی که در این بحث درمانده شده بودند ،انجام دهیم و هماهنگی هایی در بحث همدلی و مواسات با مجموعه ی شهرستان و پایگاه ها انجام شد .مثلا در بحث ضد عفونی نمودن معابر که در آن دوره رسم بود و آتش‌نشانی پای کار بود و نیز همکاری با مجموعه ی هیئت های مذهبی مساجد و محلات و جوانان خودجوش که کارهای خوبی انجام شد .

وی در خصوص حقوق کارکنان و عقب افتادگی حقوق و مزایای آن ها خاطرنشان کرد:
حقوق کارکنان شهرداری ها توسط مردم شهرستان پرداخت می شودکه تعداد افرادی که توانستیم بازنشست کنیم بی سابقه بود. متاسفانه نیروی جایگزین خدماتی نداریم . شاید در ماههای اول شورا ، با همه ی مجموعه های تامین اجتماعی مشکل داشتیم که حقوق هاو تمام سیستم مالی شهرداری را بسته بودندو چندین میلیارد بدهی داشتیم که با برنامه‌ریزی انجام شده مشکل حل شد .
وی افزود : بعضی از نیروها چندین سال است که شرکتی هستند که این دوستان در این مجموعه مظلوم واقع شدند و دلخوشی آنها این است که بحث استخدامشان حل شود .

منصفی در خصوص تعامل با ادارات دیگر گفت : ما خارج از بستر کار شهرداری با مجموعه ی ادارات دیگر نیز تعامل داریم . نمونه ی بارزش ترانس برق میدان بسیج بود که از دوره ی گذشته استارت زده اما موفق نبوده و در این دوره موفق شدیم ترانس را جابجا کنیم و همزمان یکی از ساختمان‌های مجاور عقب نشینی کرد و میدان باز شد .
یکی دیگر از ک انجام شده است .

در بحث لایروبی مکانیزه با بهره گیری از دستگاه واترچک شهر ارومیه توانستیم ۳۳ هزار‌ و ۲۰۰ متر طول لایروبی انجام دادیم که بواقع میزان زیادی بود و در بحث بارندگی و آبهای سطحی مشکلات زیادی را حل کرد.و در لایه ذوبی سنتی ۷۵۰۰متر کار انجام شده است . و از جمله کارهای دیگر

اعم از مرئی سازی دریچه ها ،هم سطح سازی ساخت درپوش ،دال بتنی ،بلوار فردوس و ایستگاه پمپاژ لیلا کوه انجام گرفته است .

وی در خصوص کارهای فرهنگی انجام‌شده شورا در دوره پنجم گفت :
در بخش فرهنگی ، کارهای بزرگ و ارزشمندی در این دوره انجام شد ؛ کمیسیون فرهنگی ما عملاً پای کار بود وخدارا شکر با روحیه ی جناب شهردار و دوستان در حوزه روابط عمومی ، سعی شد در امور فرهنگی از همه کمک بگیریم و کارهای بزرگ انجام دهیم که به چند مورد از کارها اشاره میشود:
تجلیل از نویسنده کتاب “رقص روی یک پا ” اسماعیل یکتایی و ما آیین رو نمایی از کتاب گیل مانا که با حضور سردار حق ببین انجام گرفت و تجلیل از مقام دکتر محمدجعفر جعفری لنگرودی مراسم یادواره شهدا و جشنواره نیلوفر آبی و مسابقه اطلاعات عمومی و نام گذاری یکی از میدان بنام سردار حق بین انجام شده است
منصفی در ادامه از بعضی از پروژه های انجام شده سطح شهر لنگرود را نام برد :
سامان دهی میادین سطح شهر و ساخت میدان امام حسن مجتبی (ع)،اجرای طرح ۳۰باب مغازه تجاری در بلوار جمهوری ،تجهیز ناوگان خدمات شهری ،نصب چراغ روشنایی آنتیک در بلوار آزادی ،تکمیل و تجهیز پیاده راه سلامت واقع در پارک فجر،زیرسازی و پیاده رو سازی پیاده راه طبیعت در خیابان شورا،یکسان سازی استخر های شماره ۱و ۲پارک فجر ،اخداث خیابان قوام و ساخت و تجهیز مجموعه ورزشی چند منظوره در جوار آقا سیدمحمد فوتسال به پینت‌بال با مشارکت بخش خصوصی تعریف زمین جهت ساخت مجموعه ورزشی ساحلی در ضلع جنوبی در پارک فجر و….از جمله کارهای دیگر بوده است

رئیس شورای شهر لنگروددر خصوص آرامستان شهر لنگرود گفت : شاید آرامستان ما سال های پایانی اش باشد .ارامستان دیگری در دستور کار قرار دارد و با خیرین صحبت کردیم وشهرداری نیز موظف شده ، چندین زمین نیز تعرفه شده است اما از لحاظ دستورالعمل هایی که برای یک آرامستان جدید باید ساخته شود پیگیر هستیم ولی تا امروز موفق نشده ایم

وی در پایان از تمام کارکنان و کار گران شهرداری و تمام اعضای شورای شهر و شهردار جوان شهرستان و از مردم خون گرم شهرستان که در به ثمر رسیدن این پروژه ها با ما کمال همکاری را داشتند تقدیر و تشکر میکنم .

خبرنگار : سحر مسافر

کپی بدون ذکر منبع ممنوع میباشد.

غلامرضا منصفی

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=4405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.