تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

کتاب ” گیل مانا ” در لنگرود رونمایی شد/خاطرات سردار حق بین ها باید ثبت و ضبط شود

  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
کتاب ” گیل مانا ” در لنگرود رونمایی شد/خاطرات سردار حق بین ها باید ثبت و ضبط شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نگین شمال  “رحیم حیدری” در آیین رونمایی از کتاب ” گیل مانا ” که ( چهارشنبه _ ۸ بهمن ) با حضور سردار بهرام حسینی، مسئول اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در دانشکده پیراپزشکی لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه بعد از انقلاب استقرار نهادهای نظامی و اجتماعی و […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نگین شمال  “رحیم حیدری” در آیین رونمایی از کتاب ” گیل مانا ” که ( چهارشنبه _ ۸ بهمن ) با حضور سردار بهرام حسینی، مسئول اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در دانشکده پیراپزشکی لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه بعد از انقلاب استقرار نهادهای نظامی و اجتماعی و اداری در کشور به‌خوبی صورت نگرفته بود، گفت: از همان روزهای اول انقلاب شاهد ترورها و بمب‌گذاری‌ها در کشور بودیم که جنگ نیز به کشور تحمیل شد و جنگ نابرابری آغاز شد ولی پیروز میدان همه این نبردها ایران اسلامی بود.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه دشمن با تمام توان خود برای حمله به ایران استفاده کرده بود، گفت: در جنگ تحمیلی همه مردم از همه ادیان که در کشور زندگی می‌کردند با یکدیگر وحدت داشتند که باعث عقب‌نشینی دشمن از تمام مواضع خود شد.

مهندس حیدری با بیان اینکه پیوند انقلاب اسلامی و عاشورا و روح حماسی در جنگ تحمیلی نیز به‌خوبی نمایان بود، افزود: دفاع مقدس دارای ارزش‌های زیادی است که همه آن برای نسل امروز ما ارزشمند است و باید همه رشادت‌ها و فداکاری‌های آن روز در قالب کتاب و فیلم و روش‌های دیگر رسانه‌ای به تصویر کشیده و به نسل آینده منتقل شود.

فرماندار لنگرود با تأکید بر اینکه سبک زندگی رزمندگان دفاع مقدس باید به نسل‌های آینده منتقل شود، گفت: اگر تجربه دوران جنگ تحمیلی نبود شاید در جبهه مقاومت آن‌طور که باید نمی‌توانستیم مقاومت و ایستادگی کنیم ولی با استفاده از تجارت گذشته دست دشمن را از مرزهای ایران دور کردیم.

حیدری با بیان اینکه رزمندگان خاطرات خود را برای نسل امروز و آینده اعلام کنند، افزود: دشمن در هرلحظه منتظر ضربه به انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس است و باید فرهنگ دفاع مقدس به‌خوبی ثبت و ضبط شود.

گفتنی است، کتاب ” گیل مانا” خاطرات سردار محمد علی حق مروری است بر خاطرات هشت سال جنگ تحمیلی که از زبان سردار فاتح نبل و الزهرا و به قلم سیده نساء هاشمیان به رشته تحریر درآمده است.

این همایش با محوریت شهرداری و شورای شهر لنگرود و همکاری مدیران ارشد شهرستان همکاری فرمانداری، سپاه ناحیه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن راویان دفاع مقدس، اوقاف و امور خیریه، هیات رزمندگان اسلام، تیپ نیرو مخصوص میرزا کوچک خان، اتاق اصناف و انجمن نخبگان برگزار شد که کتاب ” گیل مانا” همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز پاسداشت مقام مادران و همسران شهدا با حضور سردار بهرام حسینی، مسئول اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=3931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.