تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

فرماندار سیاهکل در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ، بر تامین ، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی در جامعه تاکید ک

  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۹:۱۵
فرماندار سیاهکل در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ، بر تامین ، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی در جامعه تاکید ک

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال : در این جلسه ضمن بررسی مصوبات قبلی کارگروه مدیریت پسماند ، هر یک از اعضای این کارگروه در خصوص دستورکار جلسه و اقدامات انجام شده در جهت اجرای مصوبات کارگروه گزارشی ارائه کردند. در این جلسه ، محمود صوفی فرماندار و رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان در […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال : در این جلسه ضمن بررسی مصوبات قبلی کارگروه مدیریت پسماند ، هر یک از اعضای این کارگروه در خصوص دستورکار جلسه و اقدامات انجام شده در جهت اجرای مصوبات کارگروه گزارشی ارائه کردند.

در این جلسه ، محمود صوفی فرماندار و رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان در سخنانی بر تامین ، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت : در شرایط فعلی و با توجه به شیوع کرونا ویروس در جامعه ضرورت دارد که دستگاه ها و ادارات عضو این کارگروه با همکاری شبکه بهداشت و درمان ، در بحث نظارت بر مدیریت پسماند و هر نوع از زباله که می تواند در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی باعث انتقال ویروس کرونا شود ، به صورت جدی دقت نمایند و اداره محیط زیست شهرستان نیز در اینگونه موارد و در بحث تخلفات زیست محیطی ، طبق قانون با متخلفین برخورد نماید.

ایشان در ادامه ، استفاده از ظرفیت و پتانسیل مردم و سازمان های مردم نهاد برای فرهنگ سازی در مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را اولویت بعدی اعضای این کارگروه عنوان کرد و بیان داشت : کنترل صحیح پسماندها یکی از عوامل تعیین کننده در ارتقاء سطح بهداشت و سلامت محسوب می‌شود و انتظار است که اعضای کارگروه ، در بحث ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند و کاهش تولید زباله در بین مردم ، تلاش مضاعف تری داشته باشند و با حضور بیشتر در بین مردم و با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و با تولید آثار و برنامه های فرهنگی در جهت ایجاد یک مطالبه عمومی برای کاهش تولید زباله و همچنین مدیریت پسماند با رویکرد تفکیک از مبدا تلاش نمایند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اولویت نخست شهرداری ها باید مدیریت پسماند باشد ، تصریح کرد : شهرداری ها در محدوده خدماتی و استحفاظی خود ضمن هماهنگی با دستگاه های ذیربط خدمات ارائه دهند .

وی افزود : در موضوع تخلیه نخاله های ساختمانی نیز ضرورت دارد شهرداری های سیاهکل و دیلمان ضمن رعایت ضوابط و قوانین و با هماهنگی ادارات واگذار کننده و صادر کننده مجوز ، نسبت به تعیین مکان مناسب و تخلیه نخاله ها در این مناطق اقدام کنند.

در ادامه این جلسه ضمن بررسی مصوبات قبلی کارگروه مدیریت پسماند ، هر یک از اعضای این کارگروه در خصوص دستورکار جلسه و اقدامات انجام شده در جهت اجرای مصوبات کارگروه گزارشی ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=3783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.