تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

ضرورت جلوگیری از هدررفت آب شیرین در گیلان

  • ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
ضرورت جلوگیری از هدررفت آب شیرین در گیلان

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از خبرگزاری شبستان از لنگرود، «رضا اردکانیان» امروز (پنج‌شنبه، ۵ دی) در حاشیه افتتاح چهارمین سد لاستیکی گیلان در لنگرود، گفت: سد لاستیکی گالشکلام ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان  را تحت پوشش قرار می‌دهد که این آب مطمئن و تنظیم شده و فرصت مناسبی […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال به نقل از خبرگزاری شبستان از لنگرود، «رضا اردکانیان» امروز (پنج‌شنبه، ۵ دی) در حاشیه افتتاح چهارمین سد لاستیکی گیلان در لنگرود، گفت: سد لاستیکی گالشکلام ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان  را تحت پوشش قرار می‌دهد که این آب مطمئن و تنظیم شده و فرصت مناسبی برای پرورش ماهی و میگو است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد لاستیکی به سد سبز معروف است، افزود: از آثار سدهای سبز این است که موجب بهره‌مندی توامان مردم و محیط زیست شده و  کاهش هزینه با تخریب کم، جلوگیری از سیلاب‌ها، ایجاد فرصت شغلی، تفکیک آب شیرین از شور از دیگر مزایای سدهای لاستیکی است.

اردکانیان با بیان اینکه هم اکنون ۱۱ سد لاستیکی در استان در حال بهره‌برداری است، تصریح کرد: گیلان از متوسط بارش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است و بیش از هزار میلی‌متر بارش در سال با پنج میلیارد متر مکعب آب شیرین، شایسته نیست که ظرفیت کافی برای نگهداری این حجم از آب را نداشته باشیم.

وزیر نیرو ضمن تاکید بر سرعت‌بخشی در اتمام سدهای لاستیکی استان، خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست یعنی حفظ کشاورزی و کشاورزی یعنی پایبند کردن کشاورز و کشاورز یعنی آب مطمئن و این در گرو بهره‌برداری از سدهای لاستیکی به‌عنوان سدهای سبز در استان است.

گفتنی است، رضا اردکانیان وزیر نیرو برای بهره‌برداری از ۲۶ پروژه آبرسانی و برق‌رسانی و آغاز عملیات اجرای پنج پروژه در راستای دهمین هفته از پویش # هرهفته الف_ب_ایران به استان گیلان سفر کرده است.

لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.