تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

رکود در خرید و فروش صنایع دستی

  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
رکود در خرید و فروش صنایع دستی

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال آقای محمد عبدالهی افزود: در حال حاضر در تهران ۶۰۰ واحد صنفی جواز خرید و فروش صنایع دستی و اشیای قدیمی و عتیقه را دارند. وی اضافه کرد: هم اکنون رکودی که در خرید و فروش اشیای قدیمی و عتیقه اتفاق افتاده خیلی بیشتر از صنایع دستی است چرا […]

به گزارش پایگاه خبری نگین شمال آقای محمد عبدالهی افزود: در حال حاضر در تهران ۶۰۰ واحد صنفی جواز خرید و فروش صنایع دستی و اشیای قدیمی و عتیقه را دارند.
وی اضافه کرد: هم اکنون رکودی که در خرید و فروش اشیای قدیمی و عتیقه اتفاق افتاده خیلی بیشتر از صنایع دستی است چرا که خرید اشیای قدیمی اولویت خرید خانواده‌ها نیست و معمولاً کسانی که پول‌های مازاد دارند اقدام به خرید اشیای عتیقه می‌کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیای قدیمی گفت: وضعیت بازار صنایع دستی به نسبت اشیای قدیمی و عتیقه، تا حدودی بهتر است چرا که ادارات و خانواده‌ها برای خرید کادویی اقدام به خرید صنایع دستی می‌کنند ضمن اینکه این صنعت هم در حال رکود به سر می‌برد.

گران شدن مواد اولیه علت رکود در صنایع دستی

آقای عبداللهی افزو: علت رکود زیاد در صنایع دستی، گران شدن مواد اولیه مثل نقره، مس، برنج و یکسری اجناس واسطه‌ای در تولید صنایع دستی است مثل رنگ‌های میناکاری که وارداتی است و در حال حاضر به دلیل اختصاص نیافتن ارز، واردات این محصولات با مشکل روبرو و باعث افزایش قیمت شده است.
وی گفت: از طرف دیگر نخ‌های ابریشمی برای تولید انواع پارچه‌هایی که از چین وارد می‌شد جلوی وارداتش گرفته شده و همه این‌ها باعث شده تا قیمت نهایی انواع محصولات صنایع دستی بسیار بالا برود.

خرید و فروش  عتیقه و زیرخاکی غیر قانونی است

رئیس اتحادیه فروشندگان صنایع دستی و اشیای قدیمی در خصوص فروش عتیقه و زیرخاکی هم افزود: خرید و فروش این اجناس غیر قانونی است و اگر واحد صنفی این اشیای عتیقه را خرید و فروش کند و در دادگاه محکوم شود برای همیشه جواز کسبش باطل خواهد شد و از این صنف اخراج می‌شود.
آقای عبداللهی در خصوص همکاری با سازمان میراث فرهنگی هم گفت: همه کار‌های ما با نظارت و همکاری میراث فرهنگی است و بازرسی و حراست ما ارتباط بسیار خوبی با حراست سازمان میراث فرهنگی دارد.
وی در خصوص پیگیری شکایات مشتریان از واحد‌های صنفی هم افزود: شکایات ابتدا در اتحادیه مطرح و در کمیسیون شورای حل اختلاف بررسی می‌شود اگر به نتیجه نرسد به شورای حل اختلاف منطقه ارسال و از آنجا هم اگر به نتیجه نرسد به دادگاه ارسال می‌شود.
لینک کوتاه : https://negineshomaal.ir/?p=2908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.